2 274 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Utspädd lackfärg- Kortare torktid etc?
Medlem
· Västmanland
· 124 inlägg
Hej!
Jag hade lite Servalac kvar i ett tråg som hade blivit tjock och provade att späda den med lite vatten.
Den blev lättare att måla med och resultatet blev mycket bättre.
Förmodar att den inte täcker lika bra, men det är värt ett extra lager för att få ett slätare resultat.
Förkortas torktiden när den är utspädd?
Provade en moddlare och det blev en kladdig röra, men det kanske är enklare när färgen är lite utspädd?
Vore evigt tacksam om Ni har några ”Moddlare for Dummies- tips”!
Jag hade lite Servalac kvar i ett tråg som hade blivit tjock och provade att späda den med lite vatten.
Den blev lättare att måla med och resultatet blev mycket bättre.
Förmodar att den inte täcker lika bra, men det är värt ett extra lager för att få ett slätare resultat.
Förkortas torktiden när den är utspädd?
Provade en moddlare och det blev en kladdig röra, men det kanske är enklare när färgen är lite utspädd?
Vore evigt tacksam om Ni har några ”Moddlare for Dummies- tips”!
Produkter som diskuteras: "moddlare"
Stora penselpaketet med anstrykare & linoljepenslar
Paket med 7 penslar
979 kr inkl moms
1 217 kr
Läs mer
Inga bra tips tyvärr, men Alcros servalac är ju rinnig som bara den när man köper en ny burk.
din färg har inte stått o blivit kass tro?

Medlem
· Västmanland
· 124 inlägg
Färgen är ny. Det kanske var för varmt när jag målade... eller så är det för att jag går efter konstens alla regler den här gången.
För några år sedan använde jag Servalac utan målartvätt, grundfärg, sandpapper och använde kassa penslar/roller och resultatet blev super! Och hållbart.
För några år sedan använde jag Servalac utan målartvätt, grundfärg, sandpapper och använde kassa penslar/roller och resultatet blev super! Och hållbart.
Klicka här för att svara