4 053 läst ·
41 svar
4k läst
41 svar
Timer till Fläkten / TrygghetsvaktenVakten
Jag kan tyvärr bara svara att
PIGGARNA ÄR INNE MELLAN 07 OCH 22 (dagtid) och då skall fläkten få "ström" med läge klocksymbol.
Theben säger så här:
Tillslag görs då ryttarna är infällda mot centrum, visas som ” fig. 1” uppe till höger på uret. I ditt fall borde ryttarna vara infällda mellan 7 – 22. Övrig tid är strömmen då frånkopplad, dvs nattetid då ni inte vill bli störda av fläkten. Prova att lägga ryttarna i det läget och funktionsomkopplaren nere till vänster på ”läge klocka”.
Är inga ryttare infällda, kommer inget tillslag ske i ”läge klocka”, utan endast om du väljer ”läge 1” med funktionsomkopplaren.
och Att bygling är gjord mellan L och 2
/a
PIGGARNA ÄR INNE MELLAN 07 OCH 22 (dagtid) och då skall fläkten få "ström" med läge klocksymbol.
Theben säger så här:
Tillslag görs då ryttarna är infällda mot centrum, visas som ” fig. 1” uppe till höger på uret. I ditt fall borde ryttarna vara infällda mellan 7 – 22. Övrig tid är strömmen då frånkopplad, dvs nattetid då ni inte vill bli störda av fläkten. Prova att lägga ryttarna i det läget och funktionsomkopplaren nere till vänster på ”läge klocka”.
Är inga ryttare infällda, kommer inget tillslag ske i ”läge klocka”, utan endast om du väljer ”läge 1” med funktionsomkopplaren.
och Att bygling är gjord mellan L och 2
/a
Om du vrider på urets inställningsratt i centrum, kan du se hur indikatorn uppe till vänster vrider sig när ryttarna går från 0-->1-->0 och även höra ett mekaniskt knäppande i uret?
Uret är av kvalitetstyp och ska bara fungera utan massa strul.
Har du ett mätinstrument kan du enkelt verifiera via en ohmmätning hur urets kontakt beter sig, då med spänning frånkopplat.
Uret är av kvalitetstyp och ska bara fungera utan massa strul.
Har du ett mätinstrument kan du enkelt verifiera via en ohmmätning hur urets kontakt beter sig, då med spänning frånkopplat.
När man vrider på uret brukar det höras ett tydligt knäpp när kontakten växlar. Är piggarna riktigt ute och inne? Ställ in några till och frånslag och vrid uret ett varv och lyssna.
Ps
Funktionen är så enkel att det kan nästan inte bli fel på den
Ps
Funktionen är så enkel att det kan nästan inte bli fel på den
Vid kollen på eftermiddagen så hade klockbrytaren faktisk kommit igång under alternativet klockstyrning.
Jag snurrade runt klockan ett dygn och såvitt jag kunde se och höra så kommer systemet att bryta klockan 22 och återstarta nästa morgon klockan 07.
Jag får kolla i kväll och i morgon straxt efter 07 och se att Fläkten på vinden åter har "ström".
Tack ni fantastiska människor för all hjälp och stöd.
Jag är verkligen tacksam
/A
Jag snurrade runt klockan ett dygn och såvitt jag kunde se och höra så kommer systemet att bryta klockan 22 och återstarta nästa morgon klockan 07.
Jag får kolla i kväll och i morgon straxt efter 07 och se att Fläkten på vinden åter har "ström".
Tack ni fantastiska människor för all hjälp och stöd.
Jag är verkligen tacksam
/A
axelman skrev:
Vid kollen på eftermiddagen så hade klockbrytaren faktisk kommit igång under alternativet klockstyrning.
Jag snurrade runt klockan ett dygn och såvitt jag kunde se och höra så kommer systemet att bryta klockan 22 och återstarta nästa morgon klockan 07.
Jag får kolla i kväll och i morgon straxt efter 07 och se att Fläkten på vinden åter har "ström".
Tack ni fantastiska människor för all hjälp och stöd.
Jag är verkligen tacksam
/A
Jag fick mail från Theben angående problemen med att få det att funka:
En möjlig orsak till fördröjningen, skulle kunna vara att uret har ett inbyggt batteri. Den fulla gångreserven uppnås efter 5 dagar med tillkopplad spänning. Det kan hända att uppladdningen har viss inverkan på idrifttagning av uret.
Tack igen
Axelman
Som etompau skriver så har batteriet ingen funktion OM det inte blir strömlöst. Det har endast till funktion att driva en liten elmotor och uret fungerar utmärkt utan batteri så länge det inte är strömavbrott.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

