Hej,

Någon som har ett tips på hur man ska lösa detta smidigt.

Timer eller något till eluttag på garaget väggen till motorvärmare på vintern slippa ha dem sittandes på ut sidan och någon tar ner dem och inte sätter tillbaka dem, alt då man tar med sig sladden man får den i handen ( händer rätt ofta ) tiden försvinner stå ute i kylan på kvällen för att se till att den står rätt osv. Så man bara behöver stoppa in sladden.

Tänkte ha en på insidan i garaget där kabel kommer in från uttaget.

Detta skrattar elektriker väl över bonde lösning?
(Sätta in ett eluttag på insidan dra ut en sladd till godkänd eluttag och montera på väggen. på insidan sätta fjärrstyrd eluttag den koppla ihop dem, vet ej om man får göra så men inte så vidare snyggt heller.)

Tänkte fråga här innan, kanske finns andra ider, innan elektrikern kommer.

Finns ju dubbeldosa. I mitt garage sitter timer i ett fack och ett uttag i det andra. Om du vill ha den inne, så går det väl att sätta timern (fast montage) i serie och placera den inomhus.

HasseTeknik skrev:
Finns ju dubbeldosa. I mitt garage sitter timer i ett fack och ett uttag i det andra. Om du vill ha den inne, så går det väl att sätta timern (fast montage) i serie och placera den inomhus.
Okej, hur ser dessa ut? Behöver 2 st ut tag på utsidan.

t.ex. så här :
DSC_0529.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

HasseTeknik skrev:
t.ex. så här :
[bild]
Aha okej, ajdå tänkte fel timer en sån man kan ställa tiden på 24tim

HasseTeknik skrev:
Denna finns (fanns?) med olika sorters timer. "Äggklocka", Dagskiva och Veckoskiva.
Just de dagsskiva som man kan bara ställa in

jac skrev:
Det finns ju motorvärmaruttag med inbyggd timer där man ställer in avresetiden. Sedan så slås strömmen på en viss tid innan baserat på temperaturen. Jag funderar själv på en sådan från Garo men jag har inte hunnit kolla upp alternativen riktigt ännu.

[länk]
[länk]
Precis en sån skulle man haft! Vad smidigt det va smart lösning. Kanske finns fler liknande

Som tack för tipset så kan du väl köpa de varianter du hittar och testa sedan meddelar du här vilken jag skall välja. ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.