Hej,
Vi har en uteplats med bubbelbad där det är monterat en strålkastare med rörelsesensor för att hålla objudna gäster borta. Det är ett fast montage med en utanpåliggande kabel på fasaden som delvis går genom ett uterum.

Ibland vill man ENKELT kunna koppla ur funktionen en stund (ca 60min) så att inte strålkastaren tänds.Enklast förstås att sätta en vanlig strömbrytare på väggen i uterummet men risken är att man glömmer att återställa den.

Jag har därför kikat på en timer med vred men det verkar som om alla har slutande funktion (eller så är det jag som inte förstår specifikationen riktigt). Någon som vet en mekanisk timer med vred, utanpåliggande montage, med BRYTANDE (eller kanske växlande) funktion 60 min? MVH/Peter

PS. Eller någon annan smart lösning :) DS.

Tack! Lite modernare än vred men det skall nog fungera :-)

Hej, vad är skillnaden om det är en sluten kontra öppen krets och hur skiljer det sig rent installationmässigt samt på vilket sätt agerar den annorlunda? Mvh

• Gilla
Pjotor20
  • Laddar…
Vanligtvis sluter en sådan timer elkretsen=ansluten pryl går igång under inställd tid.
Här önskas då det motsatta, timern öppnar kretsen under inställd tid=ansluten pryl avstängd, därefter tillslagen.

• Gilla
Smurfen1337 och 1 till
  • Laddar…
Har för mig Elfa har såna vanliga mekaniska som kan koppla så.

Tack för bra förklaring! Förstår nu!!! ☺

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.