Nu i sommar har arbetet stått luite still och samtidigt har vi insett våra begränsningar så själva skican har vi nu lämnat in till snickeri för tillverkning. "finliret" avser jag dock göra själv och en av de delarna jag funderar på att göra själv är själva profilen på skivan. Jag tänker mig något i stil med bilden nedan för att ge skivan ett nättare intryck.
Handritad skiss av en skivans profil med måttangivelser för avfasningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur skulle ni tillverka avfasningen på undersidan av skivan. Jag tänker en fräs med vinklingsbar fot. Eller har ni någon annan idé?

Frustrator Frustrator skrev:
Här skulle det vara..

[länk]
Ah - smart lösning! Nått sånt får det bli! TACK!

Microkatten
Jag har handhyvlat liknande profil på bord, och skulle göra så på ditt bord också. Förutsätter att du har en bra hyvel hemma, eller så är det en utmärkt ursäkt att investera i lite handverktyg om intresse finns! :D

• Gilla
tegelsnickarn
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Jag har handhyvlat liknande profil på bord, och skulle göra så på ditt bord också. Förutsätter att du har en bra hyvel hemma, eller så är det en utmärkt ursäkt att investera i lite handverktyg om intresse finns! :D
Vänta nu, det där är ju min åsikt/kommentar ;)

• Haha
Testarn
  • Laddar…
Microkatten
Precis, så jag fick rycka in när du inte skötte sig. Det är budskapet som är viktigt, inte budbäraren. :rofl:

• Haha
Testarn
  • Laddar…
Z zamen skrev:
...
Hittade detta på wikström interiör [länk] verkar överkomliga i pris och de är färdigborrade. Enda anmärkningen där är väl att de är 27 mm djupa.
....
Sent svar, men om någon annan trillar in här i jakt på en c-profil så kan Elfas väggskena fungera som ett fattigmansalternativ.

• Gilla
zamen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.