Har ett bekymmer, tror jag.
Anlitade en hantverkare som skulle sätta in ett par tilluftsventiler i huset.
Och nu när jag skulle spika fast en bräda i fasaden så ser jag att själva "locket" från tilluftsventilen inte sitter helt över det utborrade hålet. Tänker att denna måste ju även skydda mot regn o fukt? Eller är det bara jag som är ängslig. Dålig bild men kunde inte komma närmre.
Tack på förhand...
Anlitade en hantverkare som skulle sätta in ett par tilluftsventiler i huset.
Och nu när jag skulle spika fast en bräda i fasaden så ser jag att själva "locket" från tilluftsventilen inte sitter helt över det utborrade hålet. Tänker att denna måste ju även skydda mot regn o fukt? Eller är det bara jag som är ängslig. Dålig bild men kunde inte komma närmre.
Tack på förhand...
Det där var inte särskilt bra.
Dels det du säger, att det kommer in regn i hålet som inte gallret täcker.
Dels den avsågade lockläkten, nu kommer det hamna vatten mm på snittytan ovanpå den avsågade lockläkten.
Hur är hålet i förhållande till lockläkten?
Jag hade troligen sågat ett ”hål” i lockläkten med multimaskin så att gallret hade kunnat tryckas in ”bakom” lockläkten.
Dels det du säger, att det kommer in regn i hålet som inte gallret täcker.
Dels den avsågade lockläkten, nu kommer det hamna vatten mm på snittytan ovanpå den avsågade lockläkten.
Hur är hålet i förhållande till lockläkten?
Jag hade troligen sågat ett ”hål” i lockläkten med multimaskin så att gallret hade kunnat tryckas in ”bakom” lockläkten.
Klicka här för att svara