E Emil Wahlin skrev:
aha, intressant! Kan man se på blandaren på nått sätt om vad den har för inställning?

Jag har kopplat ut den gamla bosch diskmaskinen som ståttt i 20år, inte rört några inställningar. Borde det funka då?
sannolikt
man får titta i blandarens manual om hur man ändrar mellan kallt och varmt , det går att köra diskmaskin på varmvattnet oxså men rekomenderas att man kör på kallt
du kan ju kolla och känna på slangen i slutet av diskprogrammet när den tar in vatten
 
T tergo skrev:
sannolikt
man får titta i blandarens manual om hur man ändrar mellan kallt och varmt , det går att köra diskmaskin på varmvattnet oxså men rekomenderas att man kör på kallt
okej, viktiga är att det funkar. Ska nämnligen få hem en installatör från Elgiganten som kopplar i min maskin. Och dem ska ha det så lyxigt att allt ska vara förberett när dem kommer till platsen. Bla då att det ses till att det går att koppla diskmaskinen till kallvatten
 
E Emil Wahlin skrev:
okej, viktiga är att det funkar. Ska nämnligen få hem en installatör från Elgiganten som kopplar i min maskin. Och dem ska ha det så lyxigt att allt ska vara förberett när dem kommer till platsen. Bla då att det ses till att det går att koppla diskmaskinen till kallvatten
ändra mellan varmt och kallt kan man ändra på när maskinen är inkopplad
troligen är den inställd på kallvatten
 
T tergo skrev:
ändra mellan varmt och kallt kan man ändra på när maskinen är inkopplad
troligen är den inställd på kallvatten
tack snälla för svar
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.