Kollar på ett hus med mekanisk ventilation.
Såhär ser vad jag gissar frånluft dosan ut..
Vad kan de vara? Fukt?
Besiktningen nämnde inte ens detta i sitt protokoll av fastigheten.

• Ventilationsdosan i taket med tydliga fläckar runt om, möjligtvis på grund av fukt, ej nämnd i besiktningsprotokollet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Jag tycker det mest ser ut som en skada i färgen, t.ex. därför att det har suttit ett större ventilationsdon där tidigare. Fråga säljaren via mäklaren.

I vilket rum sitter det locket?

R Runnis skrev:
I vilket rum sitter det locket?
Vardagsrummet!

BirgitS BirgitS skrev:
Jag tycker det mest ser ut som en skada i färgen, t.ex. därför att det har suttit ett större ventilationsdon där tidigare. Fråga säljaren via mäklaren.
Säljaren är död så det går tyvärr inte

BirgitS
Om du kan ringa besiktningsmannen så gör det.

Tycker det mer ser ut som fuktfläckar. Skulle kunna vara kondensvatten som rinner tillbaka och fuktar upp skivmaterialet. Vet du om kanalen är isolerad eller inte? Är detta på översta våningen, finns det kallvind ovan?

• Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
Är det bara jag som tycker att det ser ut som att man satt på någon sorts lock på kanalen?
Jag tycker inte att det ser riktigt ut som ett don, åtminstone inte nåt som jag sett förr...

Centano Centano skrev:
Tycker det mer ser ut som fuktfläckar. Skulle kunna vara kondensvatten som rinner tillbaka och fuktar upp skivmaterialet. Vet du om kanalen är isolerad eller inte? Är detta på översta våningen, finns det kallvind ovan?
Det finns kall vind över och röret är isolerat som jag såg när jag kolla

Du får gå upp på kallvinden och se hur det ser ut ovanför donet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.