Vi drog in en tillluft kanal genom plattan ämnat för kaminen. Dock så som ni kan se på bilden nedan så kom hålet en aningen snett. Nu gjorde visserligen inte det något då kaminen monterades så att den tar tillluft från inomhusluften. Men vad bör jag göra med tillluft kanelen nu?
EDIT: Jag glömde nämna att jag har FTX ventilation i huset.
EDIT: Jag glömde nämna att jag har FTX ventilation i huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag har FTX ventilation, kanske är viktigt att nämna.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Är du säker på att hålet sitter snett?
Det är kanske kaminen som är lite på kanelen?
Kan du inte putta till kaminen lite så den står över hålet?
En fördel med tilluft till kaminen utifrån är att brasan inte slocknar om du (eller din någon annan i huset) sätter igång köksfläkten.
Sent from my kompjutter
Det är kanske kaminen som är lite på kanelen?
Kan du inte putta till kaminen lite så den står över hålet?
En fördel med tilluft till kaminen utifrån är att brasan inte slocknar om du (eller din någon annan i huset) sätter igång köksfläkten.
Sent from my kompjutter
Det går inte att putta på kaminen, den väger sisådär 800kg och är dessutom murad till skorstenen.
Klicka här för att svara
