Vi drog in en tillluft kanal genom plattan ämnat för kaminen. Dock så som ni kan se på bilden nedan så kom hålet en aningen snett. Nu gjorde visserligen inte det något då kaminen monterades så att den tar tillluft från inomhusluften. Men vad bör jag göra med tillluft kanelen nu?

EDIT: Jag glömde nämna att jag har FTX ventilation i huset.
IMAG0295.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
När du känner dig ensam så kan ni tända en brasa tillsammans och ha en mysstund ihop.
Har du tur så genererar den eko och svarar även på tilltal:D

Sent from my beer
 
J
Isolera ner i hålet och gjuta igen.
 
Precis så där tar jag tilluften. Då slipper man kallras från tilluftsdon i vägg. Sätt ett snyggt galler och ett spjäll.
 
Jag har FTX ventilation, kanske är viktigt att nämna.
 
Är du säker på att hålet sitter snett?
Det är kanske kaminen som är lite på kanelen?

Kan du inte putta till kaminen lite så den står över hålet?

En fördel med tilluft till kaminen utifrån är att brasan inte slocknar om du (eller din någon annan i huset) sätter igång köksfläkten.



Sent from my kompjutter
 
Det går inte att putta på kaminen, den väger sisådär 800kg och är dessutom murad till skorstenen.
 
lordmetroid skrev:
Jag har FTX ventilation, kanske är viktigt att nämna.
Då är det väl extra fint att bara skicka in ouppvärmd luft in i spisen. Då slipper du säkert massor av kondens i värmeväxlaren också.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.