Vi ska ha en braskamin och alla rekommendationer är att dra ett 100mm rör med friskluft kopplat under kaminen. I mitt fall är den kortaste vägen ut till kallvinden ?? Ska jag dra ytterligare 8meter så jag kommer direkt ut eller borde det inte räcka med att ta luften som finns i kallvinden, denna vind har god ventilation med 10cm luftspalter längst med takfoten...
Och hur tjock isolering har ni på era ventialtionsrör (Nätmatta 70,80,100mm ?) Ni som har en värmeväxlare på vinden...