1 172 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Tillluft för kaminen...
är på gång att hiva ut våran 3.5 tons pjäs som fyller vårt vardagsrum till brädden
och montera in en modern smäcker variant för att istället fylla sambons behov av
värme (hon blir inte varm av bara kärlek) .Och nu till frågan kan jag ta tillluften
direkt från grunden (torpargrund) eller ska jag dra ett rör till kantbalken och
sätta in en ventil där .till saken hör även att vi har en Munters avfuktare installerad
i grunden och då ska det vara tätt i grunden för att inte tillföra fuktig luft utifrån...
och montera in en modern smäcker variant för att istället fylla sambons behov av
värme (hon blir inte varm av bara kärlek) .Och nu till frågan kan jag ta tillluften
direkt från grunden (torpargrund) eller ska jag dra ett rör till kantbalken och
sätta in en ventil där .till saken hör även att vi har en Munters avfuktare installerad
i grunden och då ska det vara tätt i grunden för att inte tillföra fuktig luft utifrån...
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Medlem
· Västra Götalands Län
· 461 inlägg
Ja, ibland är det bra att formulera sig: det ser ut som du har besvarat frågan själv.d^_^bLöven4ever skrev:är på gång att hiva ut våran 3.5 tons pjäs som fyller vårt vardagsrum till brädden
och montera in en modern smäcker variant för att istället fylla sambons behov av
värme (hon blir inte varm av bara kärlek) .Och nu till frågan kan jag ta tillluften
direkt från grunden (torpargrund) eller ska jag dra ett rör till kantbalken och
sätta in en ventil där .till saken hör även att vi har en Munters avfuktare installerad
i grunden och då ska det vara tätt i grunden för att inte tillföra fuktig luft utifrån...![]()
Med andra ord: "dra ett rör till kantbalken och
sätta in en ventil där"
sätta in en ventil där"
Ja du har redan fått svar, men jag håller också med, undvik att dra in fuktig utomhusluft som får kondensera inne i krypgrunden. Rör gäller.
Dra ett 100-110 mm om det inte är väldigt kort. Och isolera det tror jag också att du bör göra.
Dra ett 100-110 mm om det inte är väldigt kort. Och isolera det tror jag också att du bör göra.
precis som jag misstänkte ville bara höra fler säga det som bekräftelse
på mina tankegångar .
och tack för svaren /Stefan
på mina tankegångar .
och tack för svaren /Stefan
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden