P
Står inget angivet så jag antar att det inte har någon betydelse ?
Kromad duschblandare monterad på vit kakelvägg ovanför metallisk rakbladsskrapa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P
Den etthålsventilen som inte är av design modell har ju en pil som makererar tillopp så då kopplar jag lika, dvs tillopp till höger.

• Gilla
Olle A och 1 till
  • Laddar…
Sen får man vara noga med att vända stigarröret rätt i förhållande till ventilen

• Gilla
A.G
  • Laddar…
Det har garanterat betydelse vilket rör som kopplas tillopp resp retur.

• Gilla
iMicke
  • Laddar…
P
Ja det brukar det ju ha. Konstigt att det inte står något. Kopplade i alla fall som den vanliga varianten som har en pil på sig. Får dock skruva bort allt igen då det läcker vid väggbrickan. Vet inte vad det kan bero på.

• Gilla
Olle A
  • Laddar…
Krilleman
P
Nej det är en MMA designventil. RFA 75. Hittade precis en likadan bild med en pil så det är rätt kopplat. Frågan är bara vad jag gjort för fel med väggbrickan?

• Gilla
Olle A
  • Laddar…
P
Nåt allvarligt fel måste jag ha gjort då hela skyddröret är fyllt med vatten. Får gräva mer i det imorgon

• Ledsen
  • Gilla
Olle A och 2 till
  • Laddar…
Oj vilken jämn fogning.
Förlåt men kunde inte låta bli :D

Lycka till med felsökandet.

P
Var som jag misstänkte. Rören hade åkt ur klämhylsan. Måste ha hänt under byggets gång när slangarna flyttats runt. Hoppas det går att trycka tillbaka dem och så byta väggbrickan.
Två plaströr som sticker ut ur en vägg, omgivna av svarta klämhylsor och skum.
Skapa konto

P
Appendix Appendix skrev:
Oj vilken jämn fogning.
Förlåt men kunde inte låta bli :D

Lycka till med felsökandet.
Nä nederdelen på den väggen blev väl inte helt bra. Fogen torkade för fort och min ork tog slut i värmen.

P
Det löser sig.
Två plaströr sticker ut från en kakelvägg med en demonterad metallfäste för badrumsutrustning.
Skapa konto

P
Nu är det tätt. Handdukstork och golvvärmen varma

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.