1 562 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
tillfällig rördragning
Jag behöver göra en tillfällig rördragning för att kunna få ut vatten till trädgårdskranen. Orsaken till detta är att jag bygger om ett run i källaren och måste avlägsna de nuvarande rören som går i taket på detta rum och sedan ut/upp genom garaget och till kranen. Tanken är att den här lösningen ska ta en annan väg och sitta i ett par år tills jag gör om i garaget.
Det behöver inte vara snyggt, men det måste förstås uppfylla "andra krav". Skulle det t ex gå att använda sig av PEX-slang som jag lite enkelt fäster under tak och utanpå väggar?
Det behöver inte vara snyggt, men det måste förstås uppfylla "andra krav". Skulle det t ex gå att använda sig av PEX-slang som jag lite enkelt fäster under tak och utanpå väggar?
Tänkte på det här med dimensioner... Ska ha 12mm eller 15mm prisol i badrummet (bad, dusch, tvättställ och toa). Dessa kommer att matas från ett gammalt 16mm Cu-rör.
Räcker 12mm eller bör jag upp till 15?
Finns förgreningar för 12mm eller hur gör man då, en serie t-kopplingar (såg inga på Rinkaby)?
Räcker 12mm eller bör jag upp till 15?
Finns förgreningar för 12mm eller hur gör man då, en serie t-kopplingar (såg inga på Rinkaby)?
Klicka här för att svara