Funderar på att börja totalrenovera vårat badrum och har då tänkt att köpa och ställa in en duschkabin i tvättstugan så att vi har någonstans att duscha under tiden. Vi har nämligen bara ett badrum.

Jag antar att en duschkabin är tät och att vattnet rinner ut genom botten. Det rör under som vattnet mynnar ut i borde väl gå att förlänga lite till en golvbrunn som ligger ca 50cm bort?? Jag undrar detta eftersom jag inte har en aning om det är nån fuktspärr under klinkersgolvet i vår tvättstuga. Det är ju som sagt var en temporär lösning.

Sen så undrar jag om nån vet vart man kan hitta en riktigt billig och sunkig duschkabin :)

K
Ja, det funkar. Kolla bara alla äckliga duschar i sunkiga byggbodar. Finns inga tätskikt där. Bara kabiner.

Kolla på www.blocket.se

Funkar riktigt bra. Köpte själv en begad kabin på blocket för detta ändamålet. Inte perfekt men funkade bra för de 1100:- den kostade. Ska bara få tummen ur och sätta ut den på blocket. Trist att de tar 20:- på byggvaror bara. :(

Vi gav 500 för en kabin kpl med termoststblandare.
Men!
De är olika smidiga att ta med!
Det tog mig nästan 2 timmar att lista ut hur vår skulle plockas isär och att ta isär den.
Kan vara värt en del att den är lätt att riva.
Vi funderade först på att köpa den kabin vi skulle ha sen, när badrummet var klart, men eftersom planer ändras ville vi vänta med det beslutet.
mvh
greenbay

Har samma erfarenhet som greenbay. Duschkabiner är nog inte byggda för att plockas i sär och sättas ihop flera gånger... Men för en femhundring fick vi en kabin inklusive blandare. Har blivit lite silvertejp på några ställen :D

Har duschat i den i drygt tre månader. Man är inte så snabb med badrumsrenoverandet...

Hejsan

Ni som bara har ett badrum hur har ni löst problemet med att vara utan toalett? är ju inte lika lätt att tillfälligt montera en toalett. Däremot dushkabin går ju rätt smidigt att montera tillfälligt.

Själv fixade jag en till toalett i det nya badrummet innan jag gav mig på den lilla enda toaletten i huset. Men syrran min körde med potipoti eller vad de nu heter sådan man brukar ha i husvagn. Gör man det senare så gäller det kanske att man inte tar för lång tid på sig i renoveringen och har möjlighet till "riktig" toa på jobbet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.