Hittills så har firman hållt sig helt till offerten, och dom skulle nog inte våga krångla med det 😬
Efter årsgiftet blir det bergvärme med.
Boka in ett möte med Signe på kommunen som är väldigt bra och tillmötesgående.

��
Har fått tips om Katharina som ska vara väldigt bra att ha o göra med!! Får se vem som har tid o om någon jobbar i dagarna!!

Du har en taksam tomt att bygga på, lätt att ta sig in med maskiner samt få in material! Smart att köra på med bergvärme med nu när du ändå är i farten!!

Nja inte den lättaste men blivit bättre med parkeringen. Du får kika förbi på en kaffe nån dag :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

River ut det gamla köket.

image.jpeg
Skapa konto

Äntligen börjar man se ett resultat.
Aldrig mer renovering/utbyggnad.
Nu blir det micromat/snabbmat i två veckor.
image.jpg
Skapa konto

• Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
Nu börjar det likna något.
Innerväggar uppe, sen gipsa.
Fick i tisdags även tag i en firma som kunde spruta takisolering, så nu är det varmt och gott.

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
CM1234
  • Laddar…
Grymt!!
Kör du resten av jobbet själv nu?
Arkitekten kommer i em o ska kolla lite, blir intressant!
Har haft några företag hemma men ej fått någon offert än!

Nej inte riktigt.
Tiden finns inte till helt enkelt.
Är det han jag tipsade om?

Idag har jag bilat upp en kass platta för att gjuta ny kraftigare med armering då nya bergvärme pannan väger 300kg med vatten.
image.jpg
Skapa konto

Totalt hjärnsläpp dock då jag inte köpte långt ifrån tillräckligt med betong, så jag tog bort armeringsmattan och får helt enkel fortsätta imorgon då jag inte hann tillbaka.
Hoppas det inte blir för mycket problem.
Någon som har något tips.

Detta var en annan arkitekt som en snickare som räknar på jobbet brukade använda. Jag fick dock känslan av att hon inte hade så mkt att komma med. Hon tog alla mina skisser jag gjort för att rita upp en egen, antagligen rita av det jag redan ritat.
En annan snickare som ska räkna på det gör alla ritningar själv som behövs till bygglovet, så det känns lite smidigare!

Lägg lite frigolit underst, isolerar samt fyller upp!

Så där va plattan gjuten.
image.jpg
Skapa konto

Imorgon blir det fullt med folk i huset.
Bergvärme, elektriker,VVS, snickare.
Vill bara bli klara nu!
Hela familjen lider faktiskt nu.
De skulle ha börjat i maj och vara klara i slutet på augusti eller senast september, nu är det satt till sista mars.
Aldrig aldrig igen!!!

Nej man funderar en extra gång nu innan vi drar igång med projektet, 2 små barn o leva i kaoset samtidigt,, blir tvungen att låta snickarna göra det mesta av jobbet annars tar det nog väldigt lång tid innan jag blir klar,, inget skoj men när det äntligen är klart så är det bara o njuta!!

• Gilla
Music Man
  • Laddar…
Så sant.
Ett tips.
Sitt ner och planera med snickaren varje moment.
Skriv ner på papper hur bygget skall läggas upp.
Bestäm ett startdatum, och försök att göra så mycket du kan innan, skicka iväg fru och barn till släktingar på helgerna så du kan jobba ostört samt för barnens säkerhet. Ta in vänner som kan hjälpa dig och bjud på öl och pizza som tack 👍 😊

Till viss del blir det så! Vi är inte här ifrån o har inte släckten i närheten tyvärr, men barnen får åka o leka med kompisar på helgerna:) snickaren kommer för göra mkt med bygget, när utbyggnaden är klar kan jag själv börja på insidan o riva samt börja sätta upp väggar! Så får vi ta det lite som det kommer, mäktar man inte med det så får väl snickaren komma tillbaka!
Men kör man på en helg eller två med några kompisar så kommer man en bra bit!!

• Gilla
Music Man
  • Laddar…
Nu är klinkers lagt och köket har börjat att sättas upp.
Dock så har de gjort fel mått på bänkskivan.
Så jäkla segt, och då den är underlimmad så kommer en ny först v7 😡
Kan man gräva någon kompensation för det?

Så tråkigt:( har dom själva varit ute o måttat skivan så tycker jag absolut att du ska få någon typ av kompensation!
En kompis beställde kök från Ikea med installation, 4ggr fick dom hem en bänkskiva som var repad,, efter en del klagande så fick dom ett presentkort på 5000kr, dock på Ikea då så klart men ändå något...

Vi var nära att anlita lokalbyggen till vårt bygge då vi har fått goda referenser om dem. Fick väldigt tråkigt bemötande..
En kompis renoverar sitt badrum via dom nu, skulle varit färdigt innan årsskiftet.. Men det har varit så mkt fel så det har varit helt otroligt,,
Byggt en sne nisch, satt golvbrunnen fel, kopplat vattnet till handdukstorken fel, ej täckt över när dom målade taket så målarfärg har stänkt på inredningen. Klinkerplattor som stuckit upp så högt att man skär upp foten om man drar i hörnet.. Visst, dom åtgärdar det så gott det går, men det drar självklart ut på tiden.. Förstår inte hantverkare, bättre lägga mer tid på varje del och göra rätt från början istället.... Man blir lite skeptisk när man letar efter företag... Tur jag ej anlitade dom!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.