Tror själva tillbyggnaden ligger på runt 975:000 då är markarbete med uppfart inräknat, inkl el, VVS kakel och klinkers
 
Nya pannor på gamla delen med.
 
...
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Skrev i fel tråd
 
Gör du torpargrunden själv?
Blir det torpargrund lika djupt som källaren är djup? Eller hur gör man annars med dränering av källarväggen när man byggt torpargrund ovanför!?
 
Nej det är byggfirman :)

Torpagrunden blir inte riktigt lika djup.
De lade dock dränering vid källarväggen.
Det finns ju alltid möjlighet att dränera om senare.
Högsta höjden på Torpagrunden är 1.80.
 
Ok!!
Vilket företag har du anlitat!?
Hur dränerar man under torpargrunden sen om det skulle behövas? Eller får man gräva inne i torpargrunden då kanske!
 
Det tar sig!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu har det hänt en hel del image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Z-panelen börjar monteras. Fönster är på plats isolering och inplastningen :)
Nu är det tätt
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Äntligen börjar man se resultat efter lång lång väntan då det skulle starta i maj, men kom igång med markjobbet i september.
 
  • Gilla
kallun
  • Laddar…
Ser väldigt bra ut!!
Hörde några som snickrade nu på morgonen o tänkte att det var hemma hos dig!
Kul o skönt att få det tätt innan kylan kommer!

Håller budgeten? Om du bortser från allt som kom till med tanke på dränering m.m!

Ska försöka kontakta kommunen idag o börja planera med bygglov, sen kommer en snickare efter helgerna och ska börja räkna på det!! ��
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.