37 034 läst ·
93 svar
37k läst
93 svar
Tillbyggnad/förlängning av hus
Tyvärr är domstolen inte så lätt som man tror. Det är alltid enklare att låta bli att betala än att försöka kräva pengar tillbaka. Men jag hoppas det går vägen. Sånt här sliter otroligt på en....
Sitter och lurar lite på att ev byta ut tegelfasaden på
Framsida och gavelsidan mot samma z-panel som tillbygget.
Ha puts ner till så det kommer i liv med panelen på tillbygget var tanken.
Huset är byggt 1928 och det sitter träpanel innanför teglet med en luftspalt.
Hade gärna undvikit att riva den gamla träpanelen, men samtidigt så kanske det vore bäst att isolera eller vad tror ni?
Framsida och gavelsidan mot samma z-panel som tillbygget.
Ha puts ner till så det kommer i liv med panelen på tillbygget var tanken.
Huset är byggt 1928 och det sitter träpanel innanför teglet med en luftspalt.
Hade gärna undvikit att riva den gamla träpanelen, men samtidigt så kanske det vore bäst att isolera eller vad tror ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Det blir väldigt stiligt. Tar du ändå ner fasaden så är det smart att tilläggsisolera i samma veva.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Usch och fy.. Kämpa på! Det ser i alla fall ut att bli fint 
Skall kolla och återkommer.
Tänk dock på att den här placeringen av toaletten blev inte godkänd som handikappsanpasad, dock kunde jag hävda att toaletten i källaren som är i nivå med markplan är det, så den släpptes igenom.
Tänk dock på att den här placeringen av toaletten blev inte godkänd som handikappsanpasad, dock kunde jag hävda att toaletten i källaren som är i nivå med markplan är det, så den släpptes igenom.
Det är så komiskt hur den här byggaren har betett sig och nu så skriver han en massa svammel och har inte koll på vad han skriver eller tidigare skrivet.
Önskar ingen behöver ha med den mannen att göra.
Skulle gärna lägga ut namnet och berätta, men får tyvärr avvakta.
Imorgon skall det utföras en teknisk besiktning och där kommer vi gå igenom ritningar och se på alla delar.
Önskar ingen behöver ha med den mannen att göra.
Skulle gärna lägga ut namnet och berätta, men får tyvärr avvakta.
Imorgon skall det utföras en teknisk besiktning och där kommer vi gå igenom ritningar och se på alla delar.
Ja jäklar! Frun verkar övertygad.
Får se om det blir i år eller nästa
Behöver inte riva den gamla träfasaden,utan det finns gott om plats för isolering med.
Har en tomt att fixa i sommar med, familjen får inte bli lidande bara i år igen.
Får se om det blir i år eller nästa
Behöver inte riva den gamla träfasaden,utan det finns gott om plats för isolering med.
Har en tomt att fixa i sommar med, familjen får inte bli lidande bara i år igen.
Redigerat:
Fasadtegel på hela med extra isolering är väl den självklara lösningen. Då ökar ju också värdet på huset.
