F
Rejäl skrev:
Inte i Sverige på byggen får ingett rivnings material grävas ned..
Sedan att privatpersoner gör det har jag både varit med och sker än idag..
Dumheter. Det är betydligt miljövänligare än att först köra bort betongpannorna och sen köra dit tex makadam. Sen binder betongkrossen koldioxid. Det är bara fördelar på precis alla sätt.

• Älska
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
P
F fsn skrev:
Dumheter. Det är betydligt miljövänligare än att först köra bort betongpannorna och sen köra dit tex makadam. Sen binder betongkrossen koldioxid. Det är bara fördelar på precis alla sätt.
Ja du må tycka det men så ser det ut i vårat rike allt enligt miljöbalken..

F fsn skrev:
Det är bara fördelar på precis alla sätt.
Bortsett från möjligen det här med laglighet då?

Har grävt ner allt möjligt efter bygget 2018/19.
Betong, murtegel, brädspill, gips (bra ph), klinker, putsrester mm.
Dock givetvis inte plast! Och annat dumt.
Sover gott om natten!

• Gilla
Razmataz och 5 till
  • Laddar…
F
Rejäl skrev:
Ja du må tycka det men så ser det ut i vårat rike allt enligt miljöbalken..
Jag tycker inte det, det är så det är. Det är fö ett faktum att gammal betong används som fyllnadsmaterial, och det gör det på ett fullt lagligt sätt.

• Gilla
Razmataz och 2 till
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Har grävt ner allt möjligt efter bygget 2018/19.
Betong, murtegel, brädspill, gips (bra ph), klinker, putsrester mm.
Dock givetvis inte plast! Och annat dumt.
Sover gott om natten!
Brädspill kan ge sättningar om det är mängder av det.

• Gilla
Razmataz
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Denna tråd är verkligen ett bevis på hur man gör en stor kacklande höna av en mycket liten fjäder.
Och en förklaring till varför kommunalskatten höjs.

• Gilla
Razmataz och 1 till
  • Laddar…
P
F fsn skrev:
Jag tycker inte det, det är så det är. Det är fö ett faktum att gammal betong används som fyllnadsmaterial, och det gör det på ett fullt lagligt sätt.
Ja men inte betongpannor som är behandlade dessa är inte ren betong!
Sedan får du och jag tycka vad vi vill men det är inte lagligt att gräva med byggavfall utan tillstånd och jag skulle tippa på att få ett sådant för en privatist för ett villatak är ganska svårt..

• Gilla
  • Haha
Byggaren Bengt och 3 till
  • Laddar…
F
Rejäl skrev:
Sedan får du och jag tycka vad vi vill men det är inte lagligt att gräva med byggavfall utan tillstånd och jag skulle tippa på att få ett sådant för en privatist för ett villatak är ganska svårt..
Sluta tramsa, det är så jävla urlakat och nerspolat i stenkistor och dagvatten under minst 30 års tid. Vad du tycker vet nog alla redan.

• Gilla
  • Laddar…
P
F fsn skrev:
Sluta tramsa, det är så jävla urlakat och nerspolat i stenkistor och dagvatten under minst 30 års tid. Vad du tycker vet nog alla redan.
Tramsa är det du gör bara för att folk gör det betyder inte att det är lagligt eller lämpligt..
Vad du anser skiter jag blanka i då jag ser att du har fel..

• Haha
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det handlar inte om vad någon tycker utan om hur lagstiftningen ser ut.

För min del får TS gräva ner det bäst han vill men det var inte vårt tyckande som efterfrågades.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Rejäl skrev:
vill men det är inte lagligt att gräva med byggavfall utan tillstånd och jag skulle tippa på att få ett sådant för en privatist för ett villatak är ganska svårt..
Vad betyder det?

P
Intet Intet skrev:
Vad betyder det?
Vad du klipper i det jag har skrivit?

Rejäl skrev:
Jag upprepar. -Vad betyder det sista stycket.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.