1 867 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Tillägsisolering på vinden
Hej,
Ska till våren isolera vinden lite mer var tanken.
Det jag funderar på är dock det här med att bygga luftspalter på sidorna mot taket.
Vad ska man använda för matrial?
Vad är billigast/bäst?
Såg att Hornbach hade någon produkt från Isover. Som var en kartong skiva man satte mellan takstolarna.
http://sg-isover.inforce.dk/sw9358.asp?showproduct=ja&idnr=1114a&typ=bygg
Verkar smidigt men blir det dyrt?
Någon som använt?
Ska till våren isolera vinden lite mer var tanken.
Det jag funderar på är dock det här med att bygga luftspalter på sidorna mot taket.
Vad ska man använda för matrial?
Vad är billigast/bäst?
Såg att Hornbach hade någon produkt från Isover. Som var en kartong skiva man satte mellan takstolarna.
http://sg-isover.inforce.dk/sw9358.asp?showproduct=ja&idnr=1114a&typ=bygg
Verkar smidigt men blir det dyrt?
Någon som använt?
Verktygstokig
· Tumba
· 46 inlägg
Hejsan!
Gjorde själv samma jobb denna vår.
Vi satte reglar på insidorna av takstolarna som vi sedan la asfaboard emellan, så vi fick luftspalter hela vägen upp förbi den tänkta isoleringen + c:a 15cm.
Sen satte jag in stora ventiler i gavlarna för säkerhets skull.
Sen började det roliga att rulla ut all isolering sen avsluta med ett isoleringslager med papp och ett nytt golv. Nu till hösten så både känns det och ser bra.
Lycka till!
Gjorde själv samma jobb denna vår.
Vi satte reglar på insidorna av takstolarna som vi sedan la asfaboard emellan, så vi fick luftspalter hela vägen upp förbi den tänkta isoleringen + c:a 15cm.
Sen satte jag in stora ventiler i gavlarna för säkerhets skull.
Sen började det roliga att rulla ut all isolering sen avsluta med ett isoleringslager med papp och ett nytt golv. Nu till hösten så både känns det och ser bra.
Lycka till!
Klicka här för att svara