Hej,
Hade tänkt tilläggsisolera från insidan för att slippa ge mig på fasaden. Hur blir det då med diffusions spärr, lägger man en precis som vanligt, med följden att det blir två stycken i väggen??
 
Bob_the_builder
Nix, det ska du inte göra. Resultatet kan bli instängd fukt mellan två plastskikt. Men hur gammalt är huset? Är du säker på att det finns diffspärr i väggen?
 
Den del som jag tänkte på är en tillbyggnad från 1974, om där finns diffspärr vet jag inte faktiskt. Det skulle ju kunna vara så att det inte finns med tanke på vad besiktningsmannen nämnde.
- Ytter panelen är ej ventilerad, och det var viktigt att jag använde färg som släpper igenom fukt vid en om målning av fasaden-. :-/
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.