Hej
Jag har en fastighet där ytterväggarna är uppbyggda på följande vis:
12 cm tegel, 10cm med isolering och ”luftspalt” och sen 12cm tegel igen.
Hur mycket vågar man tilläggsisolera?
Använda plåt eller träreglar?
Plast eller inte?
Inte jättebra bilder men hoppas ni kan förstå min frågeställning
Jag har en fastighet där ytterväggarna är uppbyggda på följande vis:
12 cm tegel, 10cm med isolering och ”luftspalt” och sen 12cm tegel igen.
Hur mycket vågar man tilläggsisolera?
Använda plåt eller träreglar?
Plast eller inte?
Inte jättebra bilder men hoppas ni kan förstå min frågeställning
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
Vad är det för fastighet, villa eller höghus. Vad ska du ha för material på isoleringen?
Är det kallt inne? Ska du flytta ut fönstren efter isolering?
Jag anser att du behöver ge mer info om du vill ett svar som är värt något.
Är det kallt inne? Ska du flytta ut fönstren efter isolering?
Jag anser att du behöver ge mer info om du vill ett svar som är värt något.
Det är ett flerbostadshus, går från verksamhetslokal - lägenhet.N neo11 skrev:
har tänkt mig stenullsisolering.
Fönsterna går att flytta då samtliga skall bytas.
Fjärrvärme via radiatorer
FTX
Klicka här för att svara




