Hej.
Jag har ett hus som är byggt 1968 med ett platt tak, det är iofs en takhöjd på ca:80 cm i nock.
Huset är ett vinkelhus Typ"L" där ytter mått på den långa delen ä 17,5m och på korta delen 12m,och är 7m brett..
Det är ganska lång väg att krypa eftersom luckan sitter i gavel på det långa benet.
Takfallet slutar utanför huset med en "låda" där stuprören är anslutna och går utvändigt ner på fasaden.
Mitt problem som jag ser är om man sputar lösull på vinden blir det inget tjockt lager förän man sätter igen den takfotsventilation som finns! .
Kan man fylla vinden med ca:40 cm ,det är halva utymmet som finns och sätta in ventilationsgaller i"gavlarna"???
Det finns bara 2 gavlar eftersom huset är i vinkel..
Då ligger isolering mot yttertaket!..
Gissar att det finns 15-20 cm isolering idag..
 
Mitt problem som jag ser är om man sputar lösull på vinden blir det inget tjockt lager förän man sätter igen den takfotsventilation som finns! .
Kan man fylla vinden med ca:40 cm ,det är halva utymmet som finns och sätta in ventilationsgaller i"gavlarna"???

Finns det verkligen ingen som vet hur det fungerar med ventilation på en vind???
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.