Hej, jag har tänkt byta panel på huset då den är sliten och har läst att det är bra att tilläggsisolera på samma gång.
Om man ska tilläggsisolera så verkar det som att alla rekommenderar västkustskiva eller liknande. Finns ju i 30 50 80mm.
Monteras det direkt efter man tagit bort befintliga panelen på reglarna panelen sitter i eller ska det sitta utan spalt direkt mot befintlig isolering?
Är dom mer isolerande än vanlig isolering?
Blir det inte samma resultat om man bara lägger till en typ 45 regel på stommen där isoleringen ligger mellan nu och lägger en till 45mm vanlig isolering utanpå befintlig eller vad är skillnaden?
Mvh amatören