Hej, jag har tänkt byta panel på huset då den är sliten och har läst att det är bra att tilläggsisolera på samma gång.

Om man ska tilläggsisolera så verkar det som att alla rekommenderar västkustskiva eller liknande. Finns ju i 30 50 80mm.
Monteras det direkt efter man tagit bort befintliga panelen på reglarna panelen sitter i eller ska det sitta utan spalt direkt mot befintlig isolering?

Är dom mer isolerande än vanlig isolering?

Blir det inte samma resultat om man bara lägger till en typ 45 regel på stommen där isoleringen ligger mellan nu och lägger en till 45mm vanlig isolering utanpå befintlig eller vad är skillnaden?

Mvh amatören

Nu är det inte svaret på din fråga men när jag bytte panel på huset så sa alla att jag skulle tilläggsisolera men då jag gör av med så lite kwh till uppvärmning kontra vad det kostade att isolera mer så sket jag i det å dessutom så hade fönstren om man inte hade flyttat ut dom kommit i mitt tycke för" långt" in i väggen. Självklart så blir ju kvm priset billigare om du gör jobbet själv med isoleringen men har man en snickare så ska göra jobbet blir ju priset mer per kvm.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.