S
Nädå, vi har haft en ganska lugn semester även om man inte skulle kunna tro det. :)
En god nyhet var att jag slapp betala för den skadade kabeln.

Många krökar för att få rätt på flödet i rören.
DSC_0002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som många andra stuprör så ligger det stora grundstenar under marken som är i vägen för en enkel installation. På bilden ser man 12 delar som är påkopplad på stupröret...
DSC_0003.jpg
Skapa konto

Helhetsbild...
DSC_0005.jpg
Skapa konto

Redigerat:
Ett projekt åt gången så du inte river i alla hörn;-)

S
Projektet fortsätter men inte här...
har lagt upp en egen hemsida som ger en bättre helhetsbild över arbetet och gården.
www.poppelhus.tk

• Gilla
niclaslundstrom och 1 till
  • Laddar…
Tråkigt om du inte uppdaterar här oxå. Om alla la upp egna sidor skulle forumet dö.....

• Gilla
Mell
  • Laddar…
B
Och att sidan inte verkar ha rss-flöde gillas inte...

S
breakman skrev:
Och att sidan inte verkar ha rss-flöde gillas inte...
Nu har den även Rss-flöde, för din skull :)
Jag har även givit sidan en svensk domän men den gamla fungerar också.
www.poppelhus.se

jag har mina skäl varför jag flyttar mitt postande, utan att gå in på djupet så rör det sig om otacksamhet från de som står bakom de olika forum jag postat material på, dvs utan sådana som mig så blir forumet ganska inspirationslöst. Så i slutänden är det sådana som mig men även många andra som delar sin kunskap med andra som de tjänar pengar på.
Jag har 700 bilder uppdelade i massvis med olika projekt och fler kommer det bli. Jag har delat med mig på detta vis i 10år för jag uppskattar själv när andra ger inspiation. Mina inlägg är lika med pengar till dem, men inte nu längre...

• Gilla
breakman
  • Laddar…
Jaja alla tänker vi olika. Skall du börja odla egen mat oxå nu då eller då ju ICA-handlarn tjänar pengar på att du går till dem?

Haha. Har följt denna tråden och nu visar det sig att jag nästan hade kunnat kolla hur det går från vårt hus :)
Ser baksidan på ekonomibyggnaderna från vår kåk.

• Gilla
ekblom och 1 till
  • Laddar…
S
Noseone skrev:
Jaja alla tänker vi olika. Skall du börja odla egen mat oxå nu då eller då ju ICA-handlarn tjänar pengar på att du går till dem?
Mitt besök på ICA gör inte att fler börjar eller väljer att fortsätta handla där. :)

Dede77 skrev:
Haha. Har följt denna tråden och nu visar det sig att jag nästan hade kunnat kolla hur det går från vårt hus :)
Ser baksidan på ekonomibyggnaderna från vår kåk.
Där ser man, gissar på Kvärlöv då. Det är bara att titta över om du vill ta en närmare titt, du verkar själv ha ett fint korsvirkeshus, när byggdes det?

Det stämmer.
Vårt hus är ett helt vanligt Eksjöhus byggt 1989 men med lite tillval för att få en äldre känsla (korsvirke, kakelugn + öppen spis + vedugn)

B
DanielF skrev:
Mitt besök på ICA gör inte att fler börjar eller väljer att fortsätta handla där. :)
Du vill alltså ha betalt får att du lägger upp dina projekt på forumet?

Det handlar nog snarare om att han (iaf tror sig, kan mycket väl stämma) KOMMER få betalt för det på en egen sajt.

Lycka till Daniel!

För min del när jag lägger upp projekt är att få objektiva tips och förhoppningsvis inspirera andra...

Skulle tro att att inspirera andra är en anledning för Daniel med.

Inget att bråka om eller döma någon över anser jag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.