H handersson #1 Medlem · stockholm · 93 inlägg 18 apr 2014 22:35 handersson Medlem stockholm 93 inlägg 18 apr 2014 22:35 #1 Vi håller på med att tilläggsisolera med p31. Vårt hus är enplan med "kallvind" och ni undrar jag vad som är bäst att göra när man tilläggsisolerar gavlar, ska man sätta isolering på den kalla delen, dvs vindsdelen, eller bara längs med boytan?
Vi håller på med att tilläggsisolera med p31. Vårt hus är enplan med "kallvind" och ni undrar jag vad som är bäst att göra när man tilläggsisolerar gavlar, ska man sätta isolering på den kalla delen, dvs vindsdelen, eller bara längs med boytan?
T TsT #2 Medlem · Stockholm · 3 inlägg 27 apr 2014 18:39 TsT Medlem Stockholm 3 inlägg 27 apr 2014 18:39 #2 Jag had isolerat gaveln också för det borde innebära att temperaturen på vinden höjs något, vilket i sin tur minskar relativa fuktigheten på vinden. Thomas
Jag had isolerat gaveln också för det borde innebära att temperaturen på vinden höjs något, vilket i sin tur minskar relativa fuktigheten på vinden. Thomas