4 021 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Tidsåtgång kakel och klinker?
Är mitt i ett renoveringsprojekt av tvättstuga och badrum som jag tycker tar orimligt lång tid för hantverkarna. Vad är en rimlig tidsåtgång för att sätta 25 kvadrat kakel (25x50 cm) och 35 kvadrat klinker (30x30 cm). Väggarna är nyputsade och golven nyflutna (av samma hantverkare som sätter plattorna) så underlagen är bra. Tack på förhand.
Jag jobbar som plattsättare och för mig tar det väl runt 1 dag att sätta kaklet, 1-2 dagar för klinkern beroende om det är en fasad eller rektifierad platta och knappt en dag för all fogning så alltså 24-30 timmar. Kanske lite tätskikt med så får du lägga till 6-4 timmar....
Öh, va!B Botered skrev:
Jag och en kollega har just färdigställt ett projekt med tre duschrum på sammanlagt 80 kvm vägg (kakel 20x25 cm) samt 240 kvm klinker (30x60 cm rektifierad) i vilt förband med sockel i rum såsom kök, konferanslokal, teknikrum, wc m.m. Flytspackel och tätskikt i duschrum och omklädningsrum. Detta har vi gjort på sammanlagt 220 timmar. Själv jobbade jag med ryggskott första veckan på projektet
Klicka här för att svara