Jätte synd att din katt gått bort men att skylla det på grannen låter lite väl magstarkt .

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Det finns regler även för människor från miljöbalken om vissa decibel för buller; vissa arbetstider 7-19 arbetsdagar och att nödvändigt buller utöver detta skall först godkännas av myndigheter. Det låter så att ingen är tillräckligt informerad om miljökrav men lämnar endast personliga omdömen. Jag var ute efter mer komplicerad information från myndigheter mm som kan hjälpa mig. Men tack ändå.

lolita skrev:
Jag var ute efter mer komplicerad information från myndigheter mm som kan hjälpa mig. Men tack ändå.
Då är det bäst att vända sig till sin kommun och där prata med rätt person. Inte söka informationen på ett forum.

• Gilla
RoBo och 1 till
  • Laddar…
Jag har uttömt kommunens möjligheter då bygglov var beviljat, och miljöavdelning är på min sida och ger mig goda råd såsom att polisanmäla störningar och skador mm. Men jag ville ha grunder för anmälan och rätten i form av råd från kanske någon som har tidigare erfarenheter i en liknande situation och klarade sig bra, eller några rättsliga avgörandena mm för att inte riskera få ännu mer problem än nu. Jag har sett i forum flera sakkunniga råd till folk i andra frågor och jag kan redan regler som gäller i min situation, bara att de skall tillämpas på ett rätt sätt. Men tack ändå, försöker kämpa mot lungcancer och leva vidare med störande så gått det går

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.