330 läst ·
5 svar
330 läst
5 svar
Tid från bygganmälan till slutbevis
På konsumentens sida
· 3 620 inlägg
Idag har jag lärt mig något nytt. Jag pratade med vår kvalitetsansvarige Charlotte Andersson angående när vi skulle begära slutbevis för vår tillbyggnad.
Då nämnde hon att man måste begära slutbevis från Stadsbyggnadskontoret inom fem år från det att man gjorde bygganmälan. Det hade jag ingen aning om. Man har alltså fem år på sig att bygga huset eller tillbyggnaden, sedan ska det vara klart.
Du kan läsa blogginlägget här: Tid från bygganmälan till slutbevis
Då nämnde hon att man måste begära slutbevis från Stadsbyggnadskontoret inom fem år från det att man gjorde bygganmälan. Det hade jag ingen aning om. Man har alltså fem år på sig att bygga huset eller tillbyggnaden, sedan ska det vara klart.
Du kan läsa blogginlägget här: Tid från bygganmälan till slutbevis
Medlem
· Stockholm
· 27 inlägg
Verkar väldigt konstigt att inte få flytta in förräns slutbeviset är klart. T ex så måste ju en radonmätning vara genomförd innan man kan få slutbevis. Den ska ju helst ske under vintern och tar ca 3 månader.
Klicka här för att svara