9 999 läst ·
5 svar
10k läst
5 svar
Tid för plattsättning av badrum?
Hejsan
Undrar hur många timmar det tar att kakla ett 3kvm, väggarna är 2,60 höga
Golvet 1,50 * 1,50 totalt någonstans mellan 12-14 kvm totalt.
Allt förarbete är gjort, Tätskikt och fuktspärrar.Det ska endast kaklas och läggas klinker samt mjukfog. Och hur mycket är rimligt att betala Svart vs vitt.
Tacksam för svar, känner mig djupt lurad av en sk "kompis"
Undrar hur många timmar det tar att kakla ett 3kvm, väggarna är 2,60 höga
Golvet 1,50 * 1,50 totalt någonstans mellan 12-14 kvm totalt.
Allt förarbete är gjort, Tätskikt och fuktspärrar.Det ska endast kaklas och läggas klinker samt mjukfog. Och hur mycket är rimligt att betala Svart vs vitt.
Tacksam för svar, känner mig djupt lurad av en sk "kompis"
Vare sig det är svart för 200 kr timmen eller vitt 400 kr och sedan rot-avdrag på så blir det samma som det svarta priset om inte billigare samt att du har garanti.
Vad är det för plattor, hur många håltagningar är det, finns det ytterhörn eller fönsternisch?
Med tanke på dålig information höftar jag till med följande siffror:
20 timmar x 200 kr = 4000 kr!
Vad är det för plattor, hur många håltagningar är det, finns det ytterhörn eller fönsternisch?
15*15 plattor, i duschhörnan 10*10 plattor.tank77 skrev:Vare sig det är svart för 200 kr timmen eller vitt 400 kr och sedan rot-avdrag på så blir det samma som det svarta priset om inte billigare samt att du har garanti.
Inga ytterhörn lr fönsternisch.
1 Håltagning för el kabel och runt strömbrytaren( om det räknas som håltagning)
Kakling och fogning ca 10-12 tim.
Låter väl rimligt med 20 tim,
Dag 1 sättning väggar (8 tim), dag 2 fogning väggar samt läggning golv(8 tim), dag 3 fogning golv samt mjukfog (4 tim)
Nu är inte jag plattsättare, men ändå jobbat en del med våtrum, så jag tror att det borde ligga kring de siffrorna.
Dag 1 sättning väggar (8 tim), dag 2 fogning väggar samt läggning golv(8 tim), dag 3 fogning golv samt mjukfog (4 tim)
Nu är inte jag plattsättare, men ändå jobbat en del med våtrum, så jag tror att det borde ligga kring de siffrorna.
Kakling golv och väggar max 8 tim. Fogning 1-2 tim samt silicon 30 min. Mer ska det inte ta för en utbildad plattsättare med standars sättning för den lilla ytan.
Klicka här för att svara