Hej, är det någon som kan ge en uppskattning av hur lång tid skulle ta för erfarna personer att bygga en altan där allt mark arbete och plintar är på plats, enbart tralljobbet att göra.
exempel:
Altanens layout i gul, formad som ett U med måtten 15x8 meter och angränsande sektioner på 3 meter, visas på ett rutnät.

P
Menar du att du vill ha en färdig altan stomme så att du kan skruva trallen själv?
Alltså plintar, bärlinor och bjälklag vad detta tar i tid?
Hur djup blir altanen på långsidan där den är 15m?

Rejäl skrev:
Menar du att du vill ha en färdig altan stomme så att du kan skruva trallen själv?
Alltså plintar, bärlinor och bjälklag vad detta tar i tid?
Hur djup blir altanen på långsidan där den är 15m?
Hej, jag menar att jag gör själv markarbete och lägger alla plintar på plats och anlitar någon erfaren för att göra resten, altan är på marknivå i linje med huset som kan vara typ 20 cm djup. Marken är väldigt plan och lätt att gräva(sand).

K
En vecka för två duktiga och erfarna snickare?

• Gilla
manpreto
  • Laddar…
P
M manpreto skrev:
Hej, jag menar att jag gör själv markarbete och lägger alla plintar på plats och anlitar någon erfaren för att göra resten, altan är på marknivå i linje med huset som kan vara typ 20 cm djup. Marken är väldigt plan och lätt att gräva(sand).
Ok då är jag med, hur många m2 är det total i yta?

Rejäl skrev:
K kniv skrev:
En vecka för två duktiga och erfarna snickare?
Tackar

Rejäl skrev:
ca 110

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
M manpreto skrev:
ca 110
Ok jag skulle lämnat ett ungefärligt tid om 5-7 dagar två man för bjälklag cc600mm och vanlig 28x120 trall rak läggning utan friser med skruvning..
Detta förutsätter att plintarna är på plats och i rätt höjd samt att materialet finns på plats..

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Ok jag skulle lämnat ett ungefärligt tid om 5-7 dagar två man för bjälklag cc600mm och vanlig 28x120 trall rak läggning utan friser med skruvning..
Detta förutsätter att plintarna är på plats och i rätt höjd samt att materialet finns på plats..
Tackar!

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.