Det är ingen lätt fråga att besvara. Finns mängder av parametrar som avgör tiden. För vår del tog det över ett år men då tog vi egen skog, sågade virke, byggde egna takstolar, hämtade bortskänkes-takpannor osv.
Tack för era tankar, blir bara lite konfunderad när jag får in offerter på detta och byggfirmor som så att säga redan är varma i kläderna behöver flera veckor på sig.
Du hittar förmodligen inget företag som åtar sig att bygga i lösvirke på en vecka det är nästintill omöjligt om man är 2 man utan 2-3 veckor beroende på hur det ska se ut samt storlek och hur marken ser ut idag..
Behövs det schaktas ut och göras en grus bädd ja då måste man ju dit med en grävmaskin..
Behövs det schaktas ut och göras en grus bädd ja då måste man ju dit med en grävmaskin..
Hur långt är ett snöre? Vad ingår i begreppet "bygga en carport"? Är grundläggningen klar så det bara är själva byggnaden som ska resas?B Byggertill123 skrev:
Det går ju att köpa prefab och på så sätt korta montagetiden om man vill ha ner kostnadenJ Jansson69 skrev:Du hittar förmodligen inget företag som åtar sig att bygga i lösvirke på en vecka det är nästintill omöjligt om man är 2 man utan 2-3 veckor beroende på hur det ska se ut samt storlek och hur marken ser ut idag..
Jag förstår inte helt hur carporten ska se ut.
"en bils carport väg på ena sidan, öppet på andra sidan, öppna takstolar, förråd på baksidan."
Är det en carport med förråd i bakdelen? Stor nog för en bil? Hur många meter lång är den, hur bred är den samt hur stor är förrådsdelen?
Ska plintar grävas ned så det krävs grävare eller ska det handgrävas? Vilken nivå på tak? Råspont, papp och tegel eller luckor, duk och tegel? Vilken nivå på förråd? Isolerat? Ingår målning?
Känns som om du kan få bättre svar om du är mer detaljerad kring byggnaden du tänker dig. Är det som bilden jag bifogar?
"en bils carport väg på ena sidan, öppet på andra sidan, öppna takstolar, förråd på baksidan."
Är det en carport med förråd i bakdelen? Stor nog för en bil? Hur många meter lång är den, hur bred är den samt hur stor är förrådsdelen?
Ska plintar grävas ned så det krävs grävare eller ska det handgrävas? Vilken nivå på tak? Råspont, papp och tegel eller luckor, duk och tegel? Vilken nivå på förråd? Isolerat? Ingår målning?
Känns som om du kan få bättre svar om du är mer detaljerad kring byggnaden du tänker dig. Är det som bilden jag bifogar?