Jag har försökt att kontakta Tibber och få svar på en enkel fråga men det är mer eller mindre omöjligt! AI svarar…
Du får standardiserade svar ”goddag ”yxskaft”…
Tibber har laddat mitt HV batteri på dagen vid tre (3) tillfällen under januari (2025) för att tjäna några tior för GR men detta kostar minst 10 ggr mera i effektavgifter!
Är det en bug eller har de felaktig styrning…
Du får standardiserade svar ”goddag ”yxskaft”…
Tibber har laddat mitt HV batteri på dagen vid tre (3) tillfällen under januari (2025) för att tjäna några tior för GR men detta kostar minst 10 ggr mera i effektavgifter!
Är det en bug eller har de felaktig styrning…
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 020 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 020 inlägg
Jag har inte Homevolt så jag vet inte hur det ser ut i Tibberappen. Finns det några inställningar för effekttariff?
I chatten kan du be Ai:n att du vill bli kontaktad av en person istället.
I chatten kan du be Ai:n att du vill bli kontaktad av en person istället.
I den andra homevolt tråden så har det skrivits om att man lurat systemet genom att sänka den inställda huvudsäkringen. Då kommer den inte ladda så farligt mycket.
Men det känns som att detta inte är något de tänkt på eller hunnit programmera för. Samt kanske det borde finnas undantag i effektavgiften om man utför hjälpande åtgärder för nätet
Men det känns som att detta inte är något de tänkt på eller hunnit programmera för. Samt kanske det borde finnas undantag i effektavgiften om man utför hjälpande åtgärder för nätet
Det känns lite ”amatörmässigt” av Tibber?!K knightjocke skrev:I den andra homevolt tråden så har det skrivits om att man lurat systemet genom att sänka den inställda huvudsäkringen. Då kommer den inte ladda så farligt mycket.
Troligen inte GR utan mer troligt elprisarbitrage. Idag har dem inte peak shaving och tar troligen inte hänsyn till effekttariffer tyvärr. Vi får hoppas det kommer snart. Via den inbyggda webbservern i HV kan du se vad det tänkt göra framåt i tiden. Då kan man kanske ändra från intäktsfokus till egenanvändning istället för en stund. Homevolt är ett eget bolag och säljs via Tibber, men även SveaSolar säljer och installerar HV.
Idag har jag fokus egenanvändning!N N3rox skrev:Troligen inte GR utan mer troligt elprisarbitrage. Idag har dem inte peak shaving och tar troligen inte hänsyn till effekttariffer tyvärr. Vi får hoppas det kommer snart. Via den inbyggda webbservern i HV kan du se vad det tänkt göra framåt i tiden. Då kan man kanske ändra från intäktsfokus till egenanvändning istället för en stund. Homevolt är ett eget bolag och säljs via Tibber, men även SveaSolar säljer och installerar HV.
Det är Svea Solar som har gjort installationen…
Hoppas att Tibber fixar parametrarna inom kort för detta duger inte…
Klicka här för att svara