89 764 läst ·
261 svar
90k läst
261 svar
Tianchen S520
Reklamera produkten. Åberopa inte garanti, REKLAMERA. Outl1 tar inget ansvar för sina varor, garanti betyder i deras värld att DU får reparera, och om det inte hjälper, ja, då kan de enkelt hänvisa till att du har gjort fel och då gäller inte garantin längre.miknils skrev:
Reklamera, be att få pengarna tillbaka och köp en klippare från ett företag som tar ansvar. Ju längre tiden går, desto mer ansvar ligger på dig.
Jag har en likadan klippare som gick sönder inom garantitiden, och det enda företaget är beredda att göra, är att skicka en reservdel till mig som jag själv skall skruva dit. Jag vet inte var felet eller felen sitter, men de verkar veta - på distans - vad som är fel. De förklarade för mig, att efter 6 månader är det Outl1:s "policy" att inte ta in garantiprodukter för reparation. Jag har anmält till ARN, men andra som gjort det, och även fått rätt hos ARN, har Outl1 struntat i. Glöm företagets vackra ord om garantier och efterlevnad med ARN:s beslut, det är struntprat.
Se även denna länk: https://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/275753-jattevarning-outl1-och-tianchen-s520.html
Nu är det nog kört för min klippare. Båda framhjulen gick av men lyckades laga så den kunde klippa iaf. Sen la displayen av. Verkade som fukt trängde in, men kunde klippa även då eftersom jag visste vilka knappar jag skulle trycka på. Nu har nåt gått sönder i kretskortet till laddstationen tror jag. Den piper som om avgränsningskabeln gått av och vill inte klippa. Har tagit ut kortet och inspekterat, men kan inte hitta något.
Finns det något att göra? Kan man lura klipparen på nåt sätt så den ignorerar kabeln helt? Är så trött på denna skitklipparen men är inte sugen på att slänga ut massa pengar på en annan robot i nuläget. Har 2014 års modell med uppgraderar programvara.
Finns det något att göra? Kan man lura klipparen på nåt sätt så den ignorerar kabeln helt? Är så trött på denna skitklipparen men är inte sugen på att slänga ut massa pengar på en annan robot i nuläget. Har 2014 års modell med uppgraderar programvara.
Efter att ha bytt ut i princip alla delar på min S520 på garanti (fått delar skickade direkt från Tianchen i Kina) har jag nu gett upp och köpt mig en Husqvarna. Hade jag gjort det redan från början hade det besparat mig många timmar och gråa hår...
Men har nu en S520 med kasst batteri, men som i övrigt fungerar så bra som en S520 kan förväntas göra. Säljer den för 500 spänn till någon som fortfarande inte gett upp hoppet för den här klipparmodellen.
För den som gillar att löda och skruva så finns det dessutom en hel trave med utbytta kretskort till både laddstationen och klipparen som följer med.
Utöver dessa även en helt ny klippartallrik med blad som aldrig kom på innan batteriet la av.
Kan fixa billig frakt inom hela Sverige.
Intresserade kan höra av sig på daniel[at]dekada.se för mer information.
Men har nu en S520 med kasst batteri, men som i övrigt fungerar så bra som en S520 kan förväntas göra. Säljer den för 500 spänn till någon som fortfarande inte gett upp hoppet för den här klipparmodellen.
För den som gillar att löda och skruva så finns det dessutom en hel trave med utbytta kretskort till både laddstationen och klipparen som följer med.
Utöver dessa även en helt ny klippartallrik med blad som aldrig kom på innan batteriet la av.
Kan fixa billig frakt inom hela Sverige.
Intresserade kan höra av sig på daniel[at]dekada.se för mer information.
Hej,
Har tyvärr två av denna modell, men nu har jag fått problem med att klippmotorerna inte går alls.
Den åker omkring och tror att den klipper men motorn under startar alltså inte.
Ena maskinen har gått i 3år, den andra enbart i 6timmar. Någon som har någon ide om varför båda slutar klippa samtidigt?
Har tyvärr två av denna modell, men nu har jag fått problem med att klippmotorerna inte går alls.
Ena maskinen har gått i 3år, den andra enbart i 6timmar. Någon som har någon ide om varför båda slutar klippa samtidigt?
Säkert reläet på huvudkortet som hängt sig prova knacka lite försiktigt på detDunderKlumpN skrev:
Hej,
Från huvudkortet till kliopkortet så går det en kabel lossa den och koppla på batteriet direkt på kliopkortet så ser du om det ligger o huvudkortet eller kliopkortet.. ett tips
Hej, jag vet inte! Jag köpte nyligen Exgain S520 med serienummer 20140915002S520 billigt. Den har en driftstid på 237 timmar!
När vädret i Österrike blir bättre vill jag testa det i trädgården och leta efter uppdateringar i förväg! Jag tror att enheten aldrig har uppdaterats. vänliga hälsningar
När vädret i Österrike blir bättre vill jag testa det i trädgården och leta efter uppdateringar i förväg! Jag tror att enheten aldrig har uppdaterats. vänliga hälsningar
Hej!
Filer/instruktioner kan laddas ner på nedan länk. Observera att det finns både ver 2.6 och 2.8. Antagligen är ver 2.6 den sista versionen till din maskin.
https://filebin.net/d50jknazrl3a8sap/S520_software180604.rar?t=s8kl5x8z
Filer/instruktioner kan laddas ner på nedan länk. Observera att det finns både ver 2.6 och 2.8. Antagligen är ver 2.6 den sista versionen till din maskin.
https://filebin.net/d50jknazrl3a8sap/S520_software180604.rar?t=s8kl5x8z