Törnis81 skrev:
Japp jag har lagt in nya programmet, den har bara hunnit gå en laddning. Vickandet är kvar, men den verkar klara trånga passager bättre.
Prövade också lite i eftermiddags men jag måste ha mycket störningar på min tomt för den rycker minst en gång varje meter med de nya programmen, fast jag har en plan tomt så försöker den kompensera hela tiden.

DeeZTreeR pröva med att stänga av ultraljudsensorn, känns som den blivit känsligare i de nya firmwaren, min känner av ex högre gräs 7-10cm.

power650 ska testa, men tycker ultraljudsensoren är mindre känslig i denna som den ibland kör in i träden osv, då slår den av genom lyftsensoren istället.

Har ett annat problem gällande områden, har den på olika områden från måndag till lördag, såg idag att den var ute och jobba så jag gick in och tog bort söndagen genom att "ångra/nollställa dagen" och vips så var schema ikonen/klockan borta på displayen uppe till vänster, alla andra dagar och tider står kvar men ingen schema ikon/klocka finns. Nån som vet vad det kan vara för knas? Provat programmera nya områden utan resultat.

Min rycker hela tiden med. De måste ha programmerat känsligheten för kompassen för "hårt". Jag tycker dock inte att den går rakt även om den kompenserar varje halvmeter. Jag har även märkt att ul sensorerna är mycket mer känsliga och stannar på högt gräs. Lyft sensorn är känsligare med. Klipp sensorn verkar även den känsligare, jag har sett klipparen göra cirklar ett par gånger nu. Tidigare gjorde den inte en cirklar när det fastnat en arbetshandske på bladet.

Du hade inte handsken på dig ,va?

• Gilla
VJT och 2 till
  • Laddar…
Haha. Nej den låg kvar efter ett arbetspass. Men det är något alla klippare verkar ha gemensamt att träffa kvarglömda saker på trädgården efter bara ett par minuter, men en grästuva kan vara kvar i veckor😃

• Gilla
VJT och 2 till
  • Laddar…
Jag har ett konstigt problem, i område 2 så går klipparen ryckigt o stannar o går i cirklar. Sen kan den gå som vanligt en stund. Det är på samma 3 ställen ungefär, som det händer. När den kör i område 1 så händer det aldrig sen jag la om kablarna till huvudkortet. Först trodde jag att det kanske kunde vara vänster drivmotor men eftersom den inte gör det i område 1 så borde det ju inte vara det. Nån som har nån idé?

• Gilla
VJT
  • Laddar…
Lite filmklipp![video=youtube_share;iQCLazbwdXs]http://youtu.be/iQCLazbwdXs[/video]
[video=youtube;xDI8J4cZG5g]https://www.youtube.com/watch?v=xDI8J4cZG5g[/video]

Jag skulle gissa på att det går en kabel i marken där. Matningen till huset eller garage?? Vilken programvara kör du?

Törnis81 skrev:
Jag skulle gissa på att det går en kabel i marken där. Matningen till huset eller garage?? Vilken programvara kör du?
Fast isåfall går kabeln genom område 1 också:( Ska kolla, fick ett nytt moderkort i våras!

Den beter sig som något stör ut kompassen. Tror den försöker kalibrera kompassen när den håller på med sina piruetter :). Om klipparen startar i område 1 beter den sig lika dålig när den kommer in i område 2?

Jag har delat av trädgården så den går antingen i 1 eller 2 men jag har bara sett detta i område 2. Kan elkabeln till huset ligga på olika djup så att den stör där den ligger grundast? Tror inte jag såg detta nån gång innan jag bytte moderkort, får ta reda på vilken programvara som jag har. På första kortet var det originalprogrammet o det funkade bra.

Redigerat:
Om beteendet ändrats med olika mjukvaror så ligger det nära till hands att det är mjukvarurelaterat... ;)

• Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
eleson skrev:
Om beteendet ändrats med olika mjukvaror så ligger det nära till hands att det är mjukvarurelaterat... ;)
Ja så är det nog men det som är konstigt är att det inte händer i område 1 o då har jag samma mjukvara;) fast det kan ju vara så att det hände tididgare också! Kollar ju inte klipparen hela tiden fast hustrun tycker annorlunda:D

F
Dave R skrev:
Vilken programvara använder du? Min klippare går betydligt ryckigare och kan inte hålla stabil kurs eller fart i närheten av sådär bra.
Kör med original så som den levererades hösten 2013. Vet inte hur man byter.....

F
Dave R skrev:
Vilken programvara använder du? Min klippare går betydligt ryckigare och kan inte hålla stabil kurs eller fart i närheten av sådär bra.
Spinner bara på ett hjul.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.