2 861 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
ThermOmatic ERA 10PE+ med pumpstyrning och möjlighet till start av elpatron...?
Tjenare!
Håller just på att kolla marknaden av shuntstyrningar och hittade denna:
ThermOmatic ERA 10PE+ Villavärmereglering med pumpstyrning och möjlighet till start/stopp av extravärme.
http://www.termoventiler.se/default.asp?webb_ID=170&webbsida_ID=2&u1_ID=14&u2_ID=156
Tycker att denna verkar bra och passar mina behov, framförallt elpatronstyrningen.
Finns det motsvarande utrustning hos nån annan tillverkare som Ni känner till?
Är det nån som vet pris på denna? Den enda jag hittade som sålde var dinvvsbutik.se och de vill att man ringer för prisuppgift.
(Jag gjorde det och fick prata med en otrevlig kille som gjorde mig väldigt uppmärksam på att han kunde tjäna mer på att sälja till andra som inte bara frågade saker. Till saken hör att han kunde inte få fram ett pris på den produkt som han själv säljer... Tror inte att jag kommer att handla där om jag hittar produkten på annat håll!!!)
Tack på förhand
mvh
Warlock
Håller just på att kolla marknaden av shuntstyrningar och hittade denna:
ThermOmatic ERA 10PE+ Villavärmereglering med pumpstyrning och möjlighet till start/stopp av extravärme.
http://www.termoventiler.se/default.asp?webb_ID=170&webbsida_ID=2&u1_ID=14&u2_ID=156
Tycker att denna verkar bra och passar mina behov, framförallt elpatronstyrningen.
Finns det motsvarande utrustning hos nån annan tillverkare som Ni känner till?
Är det nån som vet pris på denna? Den enda jag hittade som sålde var dinvvsbutik.se och de vill att man ringer för prisuppgift.
(Jag gjorde det och fick prata med en otrevlig kille som gjorde mig väldigt uppmärksam på att han kunde tjäna mer på att sälja till andra som inte bara frågade saker. Till saken hör att han kunde inte få fram ett pris på den produkt som han själv säljer... Tror inte att jag kommer att handla där om jag hittar produkten på annat håll!!!)
Tack på förhand
mvh
Warlock
Baggårdsängen (www.baggardsangen.se) säljer denna, enligt senaste prislistan 4425:- inkl. moms. Köpte själv därifrån och installerade i höstas. Det klurigaste med installationen var att lista ut hur ledningar till elpatron, cirkulationspump, eluttag m.m. skulle dras för att det skulle bli snyggt. Inkopplingen i sig var enkelt. På det hela funkar systemet riktigt bra, jag har dock insett att radiatorerna behöver justeras in bättre. I morse med termometern på -15 grader var värmen ganska ojämn i huset.
Att jag sedan håller på att renovera den hall som givaren sitter i kan systemet inte rå för. Jag värmer med både byggstrålkastare och färgborttagare, och då får regleringen frispel...
/Magnus
Att jag sedan håller på att renovera den hall som givaren sitter i kan systemet inte rå för. Jag värmer med både byggstrålkastare och färgborttagare, och då får regleringen frispel...
/Magnus
Medlem
· Östergötland
· 51 inlägg
Jag får min i slutet på veckan. Beställde från vvsonnet, mailade om pris. Jag beställde tillsammans med lite andra pumpar och dylikt. priset jag fick var 4000kr inkl moms och frakt.
Klicka här för att svara