F Fluxor skrev:
Inte enligt fakturan.

Vid felsökningsbesöket nämnde han att man kan byta den, men det är samma typ du har redan. "Slits" den?
Klart den slits, den reglerar ju hela tiden, jag byter den alltid, den kostar 1000-2000 kr, en fis i rymden i sammanhanget, och då har du garanti på alla delarna, pajar den nu inom ett år, så får du betala jobbet för det också. Visst kan det hålla massa år ännu, men jag chansar aldrig, ska förövrigt byta expansionsventil på en 4 år gammal värmepump imorgon, som gett upp!
 
H
DonPablo R134a skrev:
Klart den slits, den reglerar ju hela tiden, jag byter den alltid, den kostar 1000-2000 kr, en fis i rymden i sammanhanget, och då har du garanti på alla delarna, pajar den nu inom ett år, så får du betala jobbet för det också. Visst kan det hålla massa år ännu, men jag chansar aldrig, ska förövrigt byta expansionsventil på en 4 år gammal värmepump imorgon, som gett upp!
4 år bara, vad är det för märke på värmepumpen?
 
Nibe, men fel uppstår på allt, både nytt som gammalt, menmenade bara att en expansinosventil kan gå sönder, och bara efter så kort tid!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.