Demmpa skrev:
Det ska jag göra om en liten stund.nisse123 skrev:
Tack för tipset
Nu noterade jag an annan sak som felar i garaget efter att laddboxkillarna var här o installerade laddboxen.
Ett vanligt vägguttag i garaget vid min arbetsbänk har inget ström heller..
Antagligen inget sammanträffande.
Mätte på samma vis som tidigare med min nya spänningsprovare.
Den visar att det finns 227 v på båda faserna till uret.
Andra bilden är från när dom kopplade in laddboxen.
Det kommer en slang från vänster i bild med en bunt kablar som går till säkringen intill uret.
Produkter som diskuteras: "arbetsbänk"
Arbetsbord Master 600 Wolfcraft
Ergonomiskt bord för varje kroppshålling
1 999 kr inkl moms
Läs mer
Demmpa skrev:
Och varför matas personskyddsbrytaren till laddaren med till synes 1,5 mm²-trådar? Varav åtminstone nollan har spretande kardeler. Och varför är det till synes två utgående nollor från denna? Jordfelsbrytaren på första raden verkar fått uppgiften att agera fördelningsplint för inkommande nolla.E elmont skrev:
Nä, här känns det kanske läge att kalla in någon mer noggrann elektriker för en genomgång.
Är det dubbla matningar in i centralen eller vad är det frågan om? 
Om du vet vad du gör och är försiktig:S stefan.stor skrev:Det ska jag göra om en liten stund.
Tack för tipset
Nu noterade jag an annan sak som felar i garaget efter att laddboxkillarna var här o installerade laddboxen.
Ett vanligt vägguttag i garaget vid min arbetsbänk har inget ström heller..
Antagligen inget sammanträffande.
Mätte på samma vis som tidigare med min nya spänningsprovare.
Den visar att det finns 227 v på båda faserna till uret.
Andra bilden är från när dom kopplade in laddboxen.
Det kommer en slang från vänster i bild med en bunt kablar som går till säkringen intill uret.
Ta och mät mellan de tre faserna på huvudbrytaren, då ska du få 400V mellan alla tre anslutningarna. Om du får andra värden så har du fel tidigare än aktuell gruppcentral.
Bild på hela gruppcentralen skulle underlätta.
Sen är det inte säkert att vipparmen på dvärgbrytare faller när den löser ut utan armen kan stanna i uppfällt läge, det man då får göra är att manuellt fälla ner vipparmen för att sedan fälla upp den igen.
Kan du lägga upp en mer högupplöst bild? Går inte att se några detaljer på denna.S stefan.stor skrev:
Jag fattar inte - är det dubbla jordfelsbrytare till laddboxen - en i huvudcentralen och en i den utanpåliggande centralen?
Sen kan man ju ha rent kosmetiska åsikter om att skruva upp en utanpåliggande central bredvid en infälld. I synnerhet som man ändå sågat hål i väggen för kabelförläggningen.
C cpalm skrev:Kan du lägga upp en mer högupplöst bild? Går inte att se några detaljer på denna.
Jag fattar inte - är det dubbla jordfelsbrytare till laddboxen - en i huvudcentralen och en i den utanpåliggande centralen?
Sen kan man ju ha rent kosmetiska åsikter om att skruva upp en utanpåliggande central bredvid en infälld. I synnerhet som man ändå sågat hål i väggen för kabelförläggningen.
Följde båda kablarna från ovansidan uret enligt bild.nisse123 skrev:
Bifogar även en mer högupplöst bild på skåpet
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden