C
Jag har en sån Numatic Henry Eco, men den är inget vidare, ens som vanlig dammsugare. Skulle definitivt inte kategorisera den som grovdammsugare.

C cpalm skrev:
Jag har en sån Numatic Henry Eco, men den är inget vidare, ens som vanlig dammsugare. Skulle definitivt inte kategorisera den som grovdammsugare.
inte sån jag har du har köpt en miljövänlig en eco

det är denna jag pratar om helt annan

https://www.myhenry.com/henry-xl-plus

C
M maria01 skrev:
inte sån jag har du har köpt en miljövänlig en eco
Jag vet, och den avråder jag alltså ifrån. Hur bra den icke-miljövänliga-versionen är vet jag inte.
P.s. fick dock för mig att det gäller ett generellt "eco" (< 1kW)-krav numera(?)

B bjorsi skrev:
Jag är sugen på Nilfisk Multi II 30 T Inox VSC.
Någon här som rekommenderar den eller något annat i prisintervallet 1500-2500?
Jag hade en (vann den här). Om du läser kommentarerna så ser du att min med flera andras brann upp efter några månader. Fick tillbaka pengarna och köpte en Kärcher WD6P. Jag rekommenderar dig att göra samma :)

• Gilla
Giraffens och 1 till
  • Laddar…
Utan att egentligen ha någon erfarenhet av dessa sugare, så finns det enligt mig bara ett alternativ. Julas med dubbla motorer, dagens dammsugare med enkla motorer är helt enkelt för svaga. Gäller samtliga jag testat.

X xxx.maws skrev:
Utan att egentligen ha någon erfarenhet av dessa sugare, så finns det enligt mig bara ett alternativ. Julas med dubbla motorer, dagens dammsugare med enkla motorer är helt enkelt för svaga. Gäller samtliga jag testat.
Vilken av julas har det?

Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag hade en (vann den här). Om du läser kommentarerna så ser du att min med flera andras brann upp efter några månader. Fick tillbaka pengarna och köpte en Kärcher WD6P. Jag rekommenderar dig att göra samma :)
Måste varit en dålig batch? Jag sålde en massa kärcher för 17-18 år sedan, har tyvärr lågt förtroende för det märket sedan dess

X xxx.maws skrev:
Festools samtliga nätanslutna är det riktigt bra sig i trots bara en motor.

även Makitas lite större sugare är bra.

bosch blå hade jag på jobbet hade jag en totalt värdelös drag

kärcher rekommenderar jag bara deras grå serien. resten är bara skit

• Gilla
Giraffens
  • Laddar…
M maria01 skrev:
bosch blå hade jag på jobbet hade jag en totalt värdelös drag

kärcher rekommenderar jag bara deras grå serien. resten är bara skit
Käracher NT 22 AT är dock riktigt kass!

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Kan ju vara värt att veta vilken prisklass det gäller. Tittar man på en Nilfisk Multi II så är Festool kanske inte helt relevant. Vi har en superfin Flex på jobbet men den kostar ju som 4st Nilfisk.
Jämför man Nilfisk Multi II och Kärcher WD6P så är Kärchern MYCKET bättre. Jag har som sagt ägt bägge två nyligen…..

• Gilla
bjorsi
  • Laddar…
På vilket sätt är kärchern bättre?

B bjorsi skrev:
På vilket sätt är kärchern bättre?
Ja den största skillnaden är att den fortfarande fungerar. Andra fördelar är att den har bättre balans. WD6 har 5 st hjul och är inte så topp-tung och välter lika lätt som Multi II. Filterlösningen känns bättre (vilket kanske är anledningen till att den funkar).

Nackdelen är väll att Kärcher har en egen typ av klick-fäste på slangen, vilket gör det svårt att använda andra slangar, medans Nilfisken har ett runt hål och passade med andra slangar till maskiner.

Men återigen, om du letar upp tråden där jag vann Nilfisken så ser du att 2-3 andra användare här på BH köpte Nilfisken samtidigt och deras gick med sönder, och vi alla fick skicka dem på service och vänta någon/några månader innan vi fick pengarna tillbaka. Därför avråder jag starkt från den…..

• Gilla
Giraffens och 1 till
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Festools samtliga nätanslutna är det riktigt bra sig i trots bara en motor.

även Makitas lite större sugare är bra.
Har svårt att se att Festool har något mirakelmotor som bildar mer vakuum/ sug än några av de andra märkena. Tyvärr har jag aldrig testat någon <1300w som ger tillfredsställelse sug. Dubbla motorer är ett måste enligt mig.

X xxx.maws skrev:
Har svårt att se att Festool har något mirakelmotor som bildar mer vakuum/ sug än några av de andra märkena. Tyvärr har jag aldrig testat någon <1300w som ger tillfredsställelse sug. Dubbla motorer är ett måste enligt mig.
Hur tät maskinen är har såklart en enorm påverkan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.