lerpoel
Värt att nämna är att Kärchers tvättar har ett känt fel på batterikretsarna så att de helt slutar ta laddning. Vår höll bara en säsong innan den lade av och inte gick att ladda mer.

Sök bara internet om att tvätten inte går att ladda så ser ni hundratals träffar.

• Gilla
YWa
  • Laddar…
lerpoel lerpoel skrev:
Värt att nämna är att Kärchers tvättar har ett känt fel på batterikretsarna så att de helt slutar ta laddning. Vår höll bara en säsong innan den lade av och inte gick att ladda mer.

Sök bara internet om att tvätten inte går att ladda så ser ni hundratals träffar.
Vilken/vilka version(er)?

Det jag har fått fram när jag har sökt på nätet är att batterierna blivit dåliga, efter byte av batteri så fungerar den igen.

• Gilla
kontje
  • Laddar…
Vore intressant att höra om den klarar glasdelande spröjs på utsidan. De jag har provat har alltid lyckats lösa smuts i kittet och sedan smeta ut över hela rutan.

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Vi kör ångtvätt, duk och/eller skrapa. Detta även fast vi har kärchers fönsterskrapa. Less is more.

Redaktionen Redaktionen skrev:
Är du trött på slask och ränder när du putsar fönstren? Byggahus.se har testat 6 populära fönstertvättar - från billigaste till lyx - för att hitta den som är bäst i test.

Du kan läsa artikeln här: Test 6 fönstertvättar - vi utser bästa fönstertvätten
Det skulle vara mkt intressant för mig om ni testade fönsterputsrobotar. Om en sån funkar bra vore det guld värt. Vi har flera stora fönstret utan spröjsar. Några utvändiga ytor kan inte nås för putsning men man skulle kunna sätta på en robot.
Jag har en Kärcher som underlättar en del, men jag blir ju äldre o äldre och ser allt mindre fram mot fönsterputsning. :(

Redigerat:
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Vore intressant att höra om den klarar glasdelande spröjs på utsidan. De jag har provat har alltid lyckats lösa smuts i kittet och sedan smeta ut över hela rutan.
vi hade samma problem

Den moderna människan vet ej längre hur man tvättar ett fönster.
Allt måste vara tekniskt, kosta pengar och ett statussymbol.

• Gilla
  • Haha
Lime113 och 3 till
  • Laddar…
M Morgan1 skrev:
Den moderna människan vet ej längre hur man tvättar ett fönster.
Allt måste vara tekniskt, kosta pengar och ett statussymbol.
Statussymbolen vad gäller fönstertvätt är att anlita en firma…och berätta det vitt och brett.
Vi (min fru) har testat 4-5 ggr till det facila priset av 11-12.000:- och ett halvfärdigt dåligt jobb. 4-5 ggr har jag sagt att det är bortkastade pengar.

”- Men, det är ju glasdelande spröjs. Vi kan inte göra det för lämnat pris!
- Ja, jag sa ju det femtielva gånger innan ni lämnade pris”

” - Vi kan inte ta de fönstren utan att sätta upp en ställning. De är för högt upp! Jag måste lägga på 20.000 för ställningsbygge.
- Höjden är fortfarande samma som jag uppgav innan ni lämnade pris.”

Klart som fan att man gör det själv och blir helt klar under en helgdag. Med vanliga fönsterputsarverktyg. 😎

• Gilla
maria01
  • Laddar…
maskeradeproggaren
Hade en Kärscher som började läcka efter något år. Köpte Bosch och den fungerar bättre.

Batteridriven Silvercrest från Lidl för 279kr använde jag idag. Ser precis ut som kärchers med andra färger och fungerade lika bra, för det priset så duger den helt klart.

Dessa "fönstertvättar" är ju egentligen ganska manuella. Men den där vattensugen är ett riktigt bra universalredskap att ha hemma. Har sugit kondens, hindrat läckande diskmaskin att orsaka vattenskada, och snabbtorkat badrum efter dusch med den.

Test fönstertvättar – bästa fönstertvätten 2026 ?​

Har en Kärscher WV2, slutar mystiskt fungera då och då och blinkar bara grönt när man trycker på knappen, trodde först den hade för lite batteriladdning å batteriet var trasigt som inte tar laddning men visat sig vara fläkten som hakar upp sig, löses enkelt med att ta bort tanken och blåsa in med tryckluft i fläkten så fläkten snurrar jättefort så funkar den igen👍(dålig manual som inte tar upp det felet) Tanken läcker lite ibland åxå. Men annars fungerar den väldigt bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.