Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
L lbgu skrev:
Frågan är väl om bilkunder i någon större utsträckning bryr sig om bilföretagets lednings värderingar?
Hade folk brytt sig om sådana saker hade knappast Volvo sålt en massa bilar i Sverige. Det var ju inte precis så att Volvos försäljning störtdök när kinesiska staten fick kontroll över bolaget. Och jag har svårt att tro att några volvokunder har missat vem som kontrollerar Volvo.

Kinesiska kommunistpartiet är ansvarig för saker som får Elon att verka vara en söndagsskolepojke i jämförelse. Idag stödjer de t.ex. Putin.
Ok, varför nämner du det, nu går Teslas försäljning ner och det borde ägarna reagera på, oerhört enkelt?
 
Rejäl skrev:
Nu snurrar du till det, Volvo är i grunden svenskt och har stor tillverkning här i landet och den största utvecklings och testverksamheten sker även här..
Givetvis kan det få konsekvenser för Volvo om Musk köper upp det!
Men det blev väl inga konsekvenser när kineserna köpte Volvo. Folk köpte väl Volvo lika gärna då som innan.
Menar du att det är värre ifall Tesla skulle äga Volvo än att det som nu kontrolleras av kinesiska kommunistpartiet?
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Och ändå så har försäljningen av Tesla sjunkit i paritet med att Musk visat sitt stöd för fascismen och hans stöd för Trump men det är väl bara en slump.
"I paritet med"? Betyder det att om Teslaförsäljningen sjunker med 28% beror det på att Musk blivit 28% Faschist.?
K kortis skrev:
I Tyskland diskuteras faschisterna och Musk,s inblandning väldigt mycket och det är stora demonstrationer mot faschisterna.
Det är också stora demonstrationer på många håll i mellan och sydeuropa mot Ukrainastödet. Men det visas naturligtvis inte på SVT, så därför känner du inte till det.
K kortis skrev:
Kanske, kanske int strejken på Tesla är betydelselös men den utökas ständigt av både tjänstemän och i dagarna av elektrikerna,
Det talar ju om hur desperata facken är när de till sist upptäckt att det tilltänkta mobboffret inte bara ger sig, utan dessutom med framgång kämpar emot. Skall bli intressant att se vilka kollektivanslutna tredjepartsföretag som denna gång tvingas sparka fackanslutna arrbetare när jobben sinar.
K kortis skrev:
Även IG metall i Tyskland följer noga vad som sker i Sverige så var säker på att det de oxå kommer att följa efter svenska metall .,
Knappast troligt.
K kortis skrev:
men det tar aldelens för lång tid, det är sant. Stäng ned skiten ögona böj.
Varför det?
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P
L lbgu skrev:
Men det blev väl inga konsekvenser när kineserna köpte Volvo. Folk köpte väl Volvo lika gärna då som innan.
Menar du att det är värre ifall Tesla skulle äga Volvo än att det som nu kontrolleras av kinesiska kommunistpartiet?
Ja det ses någ värre om en sån som Musk är ägare/VD..
 
D djac skrev:
Ok, varför nämner du det, nu går Teslas försäljning ner och det borde ägarna reagera på, oerhört enkelt?
Jag frågade mig bara om anledningen. Du tror att nedgången beror på VD/huvudägare, jag menar bara att folk inte verkar bry sig om det.

En enkel fråga. Vad är enligt dig mest problematiskt? Att Elon kontrollerar ett bilföretag eller att kinesiska kommunistpartiet kontrollerar det?
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Det är en helt irrelevant frågeställning, frågan är om försäljningen går upp eller ner, så länge den ökar får det gärna ske på omoraliska grunder men om den minskar pga detsamma så är det ett problem.
Om det är orsaken, ja. Men om det vet du inte ett skvatt. Precis som jag.
 
D
L lbgu skrev:
Jag frågade mig bara om anledningen. Du tror att nedgången beror på VD/huvudägare, jag menar bara att folk inte verkar bry sig om det.

En enkel fråga. Vad är enligt dig mest problematiskt? Att Elon kontrollerar ett bilföretag eller att kinesiska kommunistpartiet kontrollerar det?
Problemet är att försäljningen går ner pga VDs agerande, då bör VD bytas.
 
Rejäl skrev:
Ja det ses någ värre om en sån som Musk är ägare/VD..
Du tycker det är värre än en ägare som stödjer Putin och har orsakat mängder med miljoner dödsoffer genom sin politik.
 
D
Intet Intet skrev:
Om det är orsaken, ja. Men om det vet du inte ett skvatt. Precis som jag.
Jag vet eftersom jag tar till mig information, det har analyserats av industrin och svaret är entydigt, det är Musks person som ligger bakom nedgångarna, tvärnit är ordet som används.
 
  • Gilla
  • Haha
kortis och 2 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Hur många av dem jobbar med det som är väsentligt på den arbetsplatsen, dvs vårdar och handhar patienter, och hur många sysslar med saker som i grunden är oväsentliga och endast är en kostnad och byråkratiskt mumbo-jumbo?

Jag förväntar mig inget svar eftersom varken du eller någon annan antagligen kan ge det, men av dessa 16 000! är det nog mycket slack som kostar massor utan att ge något tillbaka till grunden till att de finns där, patienterna.
Enligt dem själva, 75% är direkt medicinsk personal..
https://www.karolinska.se/om-oss/fakta-om-sjukhuset/
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
P
L lbgu skrev:
Du tycker det är värre än en ägare som stödjer Putin och har orsakat mängder med miljoner dödsoffer genom sin politik.
Det har jag inte påståt! Men volatila personer som Musk ska inte gynnas!
 
  • Gilla
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Ja det ses någ värre om en sån som Musk är ägare/VD..
Om musk skulle stödja Hamas skulle Tesla sälja som fan i Sverige , eller?
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om musk skulle stödja Hamas skulle Tesla sälja som fan i Sverige , eller?
Du verkar inte frisk om du tror det!
 
  • Gilla
Thomas M
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Du verkar inte frisk om du tror det!
Bara lite spekulation, du gillar ju det kamrat!
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Bara lite spekulation, du gillar ju det kamrat!
Jag står rakryggad i mina beslut är ingen Fanboy till Musk som vissa andra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.