Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D djac skrev:
Jag gissar att du landar mjukt eftersom du antingen inte har förmågan att se, eller väljer att bortse från, sammanhanget, med det synsättet kan man ju bortförklara även historiska sådana hälsningar, tillfällig upprymdhet helt enkelt.
Ditt resonemang påminner mig om när jag umgicks med ungkommunister. De vars föräldrar var välbetalda akademiker.
Allt. Precis allt från USA var lika dåligt som allt var bra från Sovjet.
Spelade ingen roll, vad jag sade. Kommunismen var "Da shit".
Har man redan bestämt sig, så har man.
D djac skrev:
Du får nog inte med dig många på det tolkningståget dock.
Jodå. Kanske inte i denna lilla skara, här. Men ute i den verkliga världen när jag pratar öga mot öga med folk, är det få som inte är överens med mig. Samma gäller Ukrainakriget. Har inte träffat någon som vill att vi skall sända mer pengar och vapen dit för att förlänga lidandet.
D djac skrev:
Men jag håller med om att tex vinka av någon vid tåget skulle kunna ge samma stillbild men då blir det sammanhanget som avgör, det tar alltså en millisekunds tankekraft att avgöra, jobbigt!
Visst. Sammanhanget avgör. En närmast extasisk Teslaägare vinkar åt den jublande folkmassan. För de redan frälsta finns bara en förklaring och då behövs ingen tankekraft alls. Praktiskt.

Muskt politiska åsikter behöver på inget sätt påverka hans ovilja att samarbeta med en intresseförening, vars åsikter han inte delar. Det är ju trots allt Teslas ovilja att teckna kollektivavtal som vi diskuterar här, även om lite sidospår kan vara givande.

• Gilla
  • Wow
Anonymiserad 405730 och 2 till
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Ditt resonemang påminner mig om när jag umgicks med ungkommunister. De vars föräldrar var välbetalda akademiker.
Har man redan bestämt sig, så har man.

Jodå. Kanske inte i denna lilla skara, här. Men ute i den verkliga världen när jag pratar öga mot öga med folk, är det få som inte är överens med mig. Samma gäller Ukrainakriget. Har inte träffat någon som vill att vi skall sända mer pengar och vapen dit för att förlänga lidandet.

Visst. Sammanhanget avgör. En närmast extasisk Teslaägare vinkar åt den jublande folkmassan. För de redan frälsta finns bara en förklaring och då behövs ingen tankekraft alls. Praktiskt.

Muskt politiska åsikter behöver på inget sätt påverka hans ovilja att samarbeta med en intresseförening, vars åsikter han inte delar. Det är ju trots allt Teslas ovilja att teckna kollektivavtal som vi diskuterar här, även om lite sidospår kan vara givande.
Sammanhanget, som är relevant, är att Musk strax innan detta har förklarat sitt stöd för och besökt ett parti där denna hälsning förekommer, tillsammans med andra karakteristika, kommandes därifrån så tar han tillfället i akt att två gånger använda hälsningen, som bara kan beskrivas på ett sätt.

Att jobba med och ansluta sig till föreningar med syften man inte delar är ovanligt, Kristersson kommer sannolikt inte ansluta sig till Vänstern efter hans aktiva tid och Dagostar inte till Moderaterna, det skulle vara en skräll om det skedde.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
.... all publicitet är bra publicitet...

🤔
Kan jag inte låta bli att fundera över den frasen.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Precis, de redan frälsta framhåller att det bara var en vinkning till en folkmassa. Ingen tankekraft alls för dem att komma fram till den förklaringen. Praktiskt.
Intet Intet skrev:
Vem har sagt att de behöver påverka?
Däremot så kan de påverka.
Intet Intet skrev:
Men ute i den verkliga världen när jag pratar öga mot öga med folk, är det få som inte är överens med mig. Samma gäller Ukrainakriget. Har inte träffat någon som vill att vi skall sända mer pengar och vapen dit för att förlänga lidandet.
Du har inte träffat tillräckligt många uppenbarligen.
Blåögt att tro att lidandet skulle upphöra bara för att Sverige skulle sluta sända pengar och vapen. Det skulle inte ens upphöra om Ukraina gick med på fred helt och hållet på Rysslands villkor.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Fairlane och 6 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Jag misstänker lite vagt att det var du som tolkade kritik av USA som stöd av Sovjet, och mindre hård kritik av Sovjet som stöd av Sovjet. Tvåpolig tribalism. Svart eller vitt. Med oss eller mot oss. Men jag kan ju inte motvisa dig i dina egna anektoder ...

Men visst. Metall har ju hånats lite i tråden för att några loja 50+are sitter och dricker kaffe och tänker att de kan rå på världens mäktigaste oligarks verkstad. lol liksom.

Jag tror inte folk förstår vilken kass situation vi är i och om Musk för för sig att ge sig på oss utan att folk förstår vad som händer kring dem är vi rökta.

• Gilla
  • Wow
Luc Reiner och 3 till
  • Laddar…
J Jaggatagga skrev:
Med modern AI kan Musk transkribera alla samtal i bilarna och spara undan dessa för evigt. Det är inte många MB text det rör sig om.

Om du är någon slags nyckelperson kan han styra din bil att köra in i mötande trafik. Han saknar helt sociala spärrar.
Antar att du har samma problem med Volvo + antagligen en massa andra bilar. Eller litar du mer på Kommunistpartiet?

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Antar att du har samma problem med Volvo + antagligen en massa andra bilar. Eller litar du mer på Kommunistpartiet?
Jag är generellt emot internetuppkopplade bilar av integritetsskäl, ja. Och nej jag litar inte mer på dem, men jag ser ingen möjlighet för dem att likt Musk som Amerikan kunna obehindrat finansiera i praktiken samhällsomstörtande rörelser "for the lolz".

I praktiken kan man väl se Tesla som en förlängning av den Amerikanska staten vid det här laget. IF Metall är ute på djupt vatten och bör avbryta strejken för att inte dra uppmärksamhet till sig. Risken för hämndaktioner är för hög för en så liten verkstad.

• Wow
Jonatan79
  • Laddar…
J Jaggatagga skrev:
Jag tror inte folk förstår vilken kass situation vi är i och om Musk för för sig att ge sig på oss utan att folk förstår vad som händer kring dem är vi rökta.
Lite dumt av oss att gå med i NATO då och ge USA tillstånd till att ha baser i landet med personal som inte behöver lyda under svenska lagar. Om det du säger om Musk är sant så är vi ju verkligen rökta.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Lite dumt av oss [...]
Det fanns folk som varnade för det ja och nu står vi här och liksom "det är alldeles för dåligt för att vara sant så det är inte sant. Det är klart Mask trollar lololol".

Som sagt, tur att det inte är en fabrik.

IF Metall borde tyst bara avbryta strejken. Både Trump och Musk är alldeles för labila och för stora hot, men efter Musks högerarmshälsningar kan det riskera bli en principfråga.

Redigerat:
  • Haha
Jonatan79
  • Laddar…
Intressant att lösa alla kommentarer fån extremvänsterns väljare. Varje gång något negativt händer vänstern så rotar ni upp något om oppositionen och går "all in" på alla sociala medier och skriker så högt ni kan bara för att flytta fokus från det dåliga ni gjort till något annat.

Nu har Trump vunnit valet i USA och han har sagt mer på presskonferenser på en dag än Biden gjort på 4 år, dessutom har han gjort det utan att kräva att frågorna ställts innan och han svarar utan att lära svaren på en telepomt eller lapp han håller i handen.

Så klart nu måste Ikke demokratiska EU och deras extremvänster gå all in på att flytta fokus bort från sina egna misstag och skrika "skit" så högt man kan om Trump och Elon, allt för att flytta bort fokus från ett EU som är på kraftig dekis med en icke folkvald ledare.. Eller jo våra EU representanter gick dit och röstade men det var två knappar och det stod Ursula på båda knapparna typ.

Nu är EU vänster etasiblimanget livrädda så dom hade 150 tjänstemän som övervakade en intervju av Must med AFD som är som svrieges SD. EU kommer införa mer lagar som är emot yttrandefriheten och hävda att allt som inte är vänster är hatbrott.

Dom ikke valda EU topparna är extremt rädda nu när amerikanska folket på ett demoktatisk sätt har valt en president med handlingskraft. Tänk om europeiska medborgare får kännedom om det. Man är rädd att tappa makten i EU nu när folk får upp ögonen för att man faktiskt kan rösta fram en ledare som kan göra skillnad vilkt är omöjligt för oss som bor i EU.

Samma sak med Argentinas Presiden som gjorde skillnad trotts att han hånades av nästan hela EU nu är landet äntligen i balans med sin ekonomi. EU behöver starka folkvalda ledare inte massa wok ledare som kommer från ingenstans med en egen agenda än folkets.

Redigerat:
  • Gilla
TommyC och 3 till
  • Laddar…
Majgårdarna Andreas_Hansson skrev:
Han har haft armen i fel vinkel.
Finns flera amerikanska politiker som har stärkt ut armen till höger med handflatan upp, en nazi hälsning är något annat och det vet både du och jag.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
J Jaggatagga skrev:
Det fanns folk som varnade för det ja och nu står vi här och liksom "det är alldeles för dåligt för att vara sant så det är inte sant. Det är klart Mask trollar lololol".

Som sagt, tur att det inte är en fabrik.

IF Metall borde tyst bara avbryta strejken. Både Trump och Musk är alldeles för labila och för stora hot, men efter Musks högerarmshälsningar kan det riskera bli en principfråga.
IF Metall är för tjuriga , de. ger sig aldrig, som barn i sandlådan.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
P
D djac skrev:
Hur är det inte det, om Metall hade haft ett öppet samarbete med Koreas arbetarparti och använt deras ceremoniella kännetecken så antar jag att det hade nämnts och tagits som intäkt för att deras syften inte var helt ädla? Då antar jag att det omvända är lika relevant, för det mesta funkar det gamla "byta etikett"-testet väldigt bra.
Är Jaggatagga benägen att använda nazisternas ceremoniella kännetecken?

Eller menar du att Musks höjade av armen, som vi kan se på den aktuella videon, är ungefär lika slumpmässig som om Jaggatagga skulle råka höja armen på ett illavarslande sätt nån gång under den timme som Intet videofilmar?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
IF Metall är för tjuriga , de. ger sig aldrig, som barn i sandlådan.
Om Musk verkligen är som vissa i tråden på fullt allvar verkar tro så lär Metalledningen sitta i något läger snart.

• Haha
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
En stillbild och väldigt mycket fantasi kan räcka som "bevis" för någon som så gärna vill bli lurad.

Musks politiska läggning är för mig okänd och ointressant.

Att drabbas av moralpanik över en fem sekunder lång filmsnutt säger mer om betraktarens trångsynthet, än om objektets politiska åskådning.
Mitt svar till djac i inlägg #12 538 tror jag passar här också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.