702 691 läst ·
14 155 svar
703k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
En stillbild och väldigt mycket fantasi kan räcka som "bevis" för någon som så gärna vill bli lurad.P pmd skrev:
Musks politiska läggning är för mig okänd och ointressant.
Att drabbas av moralpanik över en fem sekunder lång filmsnutt säger mer om betraktarens trångsynthet, än om objektets politiska åskådning.
CNN har en mer fördjupad artikel om Musken och vad han kan ha för plan.D djac skrev:
Att använda X som plattform för att störa Europas sosseledare är ju tydligt.
Scholz-Tyskland och hitlerhälsningen hänger nog ihop.
https://edition.cnn.com/2025/01/23/...tics-x-disinformation-gbr-cmd-intl/index.html
Ja, AMS är ju en biltidningsredaktion så deras utgångspunkt är ju bilmarknaden, lite annorlunda.P paralun skrev:
Jag tror inte det går att bortse från ena partens ledning i denna tråden, som ju handlar om en konflikt mellan två organisationer, det går liksom inte att körsbärsplocka så, VDn (som samtidigt är storägare) är inte en oväsentlig anställd i ett företag utan får antas ha inflytande på företagets agerande.
Videon är tillgänglig men om du inte vill se den behöver du inte, Musks politiska sympatier har han varit väldigt publik med och de har rapporterats av otaliga medier men jag antar att du heller inte velat ta del av dessa.Intet skrev:
Jo men Musken är ju mycket tydligt ute efter att störa Europa och skapa förändring.D djac skrev:Ja, AMS är ju en biltidningsredaktion så deras utgångspunkt är ju bilmarknaden, lite annorlunda.
Jag tror inte det går att bortse från ena partens ledning i denna tråden, som ju handlar om en konflikt mellan två organisationer, det går liksom inte att körsbärsplocka så, VDn (som samtidigt är storägare) är inte en oväsentlig anställd i ett företag utan får antas ha inflytande på företagets agerande.
Scholz blev ju i det närmaste vansinning....
https://www.politico.eu/article/olaf-scholz-elon-musk-is-a-danger-to-european-democracy/
Svenska kollektivavtal är nog en mycket liten fråga på Muskens agenda.
Jag har som sagt sett filmsnutten där Musk hälsar massorna. Jag såg en mycket upprymd och glad karl som sträckte ut armen på ett sett som vem som helst skulle kunnat göra.D djac skrev:
Det är signifikant att moralpanikgänget här är samma samling som sedan tidigare visat sitt ogillande för Musk.
Själv är jag ointresserad av hans politiska åskådning. Det är betydelselöst vad karl tycker. Hans resultat är desto viktigare.
Jo men Musken är ju fullt medveten om att numera måste man skapa maximal polarisering för att "moralpanikgänget" ska kunna ändra sig. Tyvärr är det så!Intet skrev:
Jag har som sagt sett filmsnutten där Musk hälsar massorna. Jag såg en mycket upprymd och glad karl som sträckte ut armen på ett sett som vem som helst skulle kunnat göra.
Det är signifikant att moralpanikgänget här är samma samling som sedan tidigare visat sitt ogillande för Musk.
Själv är jag ointresserad av hans politiska åskådning. Det är betydelselöst vad karl tycker. Hans resultat är desto viktigare.
Ja går man full jävla woke i något årtionde så kommer pendeln svänga över obehagligt jävla långt och detta är vad vi ser nu. Vanligt folk förstår inte längre världen dom lever i och då kommer 30-talet igen. Jag har försökt sagt i över 20 år att "vänstern" ska sluta leka valarbetare för SD men dom vägrar, totalt vägrar.P paralun skrev:
Ja, du har kanske rätt. Du kan väl filma när du träffar din nästa kund och heilar som Musk för att du är så glad för ditt nya uppdrag eller varför inte hälsa din granne med en Musk hälsning en vacker vårmorgon snart för att du är så upprymd över vårens ankomst.Intet skrev:
Viftat med armen, har jag gjort massor av gånger, men som tur är, tydligen aldrig framför storinkvisitorn eller hans pöbelhop.A Abies koreana skrev:
Här är en lärorik instruktionsfilm om hur det kan gå om man inte tänker sig för.
Jag gissar att du landar mjukt eftersom du antingen inte har förmågan att se, eller väljer att bortse från, sammanhanget, med det synsättet kan man ju bortförklara även historiska sådana hälsningar, tillfällig upprymdhet helt enkelt.Intet skrev:
Jag har som sagt sett filmsnutten där Musk hälsar massorna. Jag såg en mycket upprymd och glad karl som sträckte ut armen på ett sett som vem som helst skulle kunnat göra.
Du får nog inte med dig många på det tolkningståget dock.
Men jag håller med om att tex vinka av någon vid tåget skulle kunna ge samma stillbild men då blir det sammanhanget som avgör, det tar alltså en millisekunds tankekraft att avgöra, jobbigt!
Pojken som ropade varg. Fast när vargen väl kommer är det inte pojken som ropar varg utan en hel delegation av 10 vuxna vittnen. Men byborna bortförklarar det hela som någon slags Monty Python sketch.D djac skrev:Jag gissar att du landar mjukt eftersom du antingen inte har förmågan att se, eller väljer att bortse från, sammanhanget, med det synsättet kan man ju bortförklara även historiska sådana hälsningar, tillfällig upprymdhet helt enkelt.
Du får nog inte med dig många på det tolkningståget dock.
Men jag håller med om att tex vinka av någon vid tåget skulle kunna ge samma stillbild men då blir det sammanhanget som avgör, det tar alltså en millisekunds tankekraft att avgöra, jobbigt!
Musk är ett allvarligt hot. Inget specifikt utan i största allmänhet. Ett dödligt hot. Och varje Tesla-bil är någon slags spionplatform med kameror och mikrofon som han har åtkomst till.
Jag skulle rekommendera alla Tesla ägare att rycka ur biltelefonen för att få bort bilens internetuppkoppling och att inte serva bilen på en Tesla verkstad där de kan tänkas dumpa data med sladd.
Vad ska Tesla göra med insamlad info om sina kunder menar du?J Jaggatagga skrev:Pojken som ropade varg. Fast när vargen väl kommer är det inte pojken som ropar varg utan en hel delegation av 10 vuxna vittnen. Men byborna bortförklarar det hela som någon slags Monty Python sketch.
Musk är ett allvarligt hot. Inget specifikt utan i största allmänhet. Ett dödligt hot. Och varje Tesla-bil är någon slags spionplatform med kameror och mikrofon som han har åtkomst till.
Jag skulle rekommendera alla Tesla ägare att rycka ur biltelefonen för att få bort bilens internetuppkoppling och att inte serva bilen på en Tesla verkstad där de kan tänkas dumpa data med sladd.
För att det jag skrev är historiskt något bara foliehattar skulle skriva. Jmf. med historien om pojken som ropade varg, fast ändra historien till att det är en annan pojke som blir ignorerad till slut.L lbgu skrev:
Med modern AI kan Musk transkribera alla samtal i bilarna och spara undan dessa för evigt. Det är inte många MB text det rör sig om.
Om du är någon slags nyckelperson kan han styra din bil att köra in i mötande trafik. Han saknar helt sociala spärrar.