Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
L lbgu skrev:
Om Musk verkligen är som vissa i tråden på fullt allvar verkar tro så lär Metalledningen sitta i något läger snart.
Koncentrationsläger uppfanns i Sydafrika.

Hur många av er som är emot Tesla och kollektivavtalet och använder tex Spotify, oh hur rättfärdigar det . Har ni inte förstått att det inte handlar om en anti Musk kampanj för att han vill ha yttrandefrihet som inte är vänster begränsat

• Gilla
  • Haha
TommyC och 3 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Koncentrationsläger uppfanns i Sydafrika.
Det var engelsmännen som kan stoltsera med uppfinningen, så idén föddes nog i England..Sen var det sydafrikanerna som var de första offren som sattes där.

A
L lbgu skrev:
Det var engelsmännen som kan stoltsera med uppfinningen, så idén föddes nog i England..Sen var det sydafrikanerna som var de första offren som sattes där.
Jaså Wiki verkar inte hålla med, Kuba påstås det!

P
Intet Intet skrev:
Jag har som sagt sett filmsnutten där Musk hälsar massorna. Jag såg en mycket upprymd och glad karl som sträckte ut armen på ett sett som vem som helst skulle kunnat göra.
Hade du lagt ifrån dig glasögonen?

L lbgu skrev:
Om Musk verkligen är som vissa i tråden på fullt allvar verkar tro så lär Metalledningen sitta i något läger snart.
Jag håller tummarna.
Han kan ju börja med att deportera den srejkvaktande fackliga kanslipersonalen. Då blir det tomt utanför fabriksportarna, för de svagt motiverade strejkande reparatörerna, lär inte ta deras plats i brådrasket, när deras företrädare skakar galler i Guantanamo. Lägret Obama lovade att stänga😁.

Tyvärr kommer det inte att inträffa. Så vi får vänja oss vid att några fryntliga gamla kontorister kampar utanför en lång tid framöver, för så länge inte andras pengar tar slut, är det bara att fortsätta och fortsätta lär de göra. Det är ju siner om sist de fackligt anstäldas jobb som står på spel.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Jag håller tummarna.
Han kan ju börja med att deportera den srejkvaktande fackliga kanslipersonalen. Då blir det tomt utanför fabriksportarna, för de svagt motiverade strejkande reparatörerna, lär inte ta deras plats i brådrasket, när deras företrädare skakar galler i Guantanamo. Lägret Obama lovade att stänga😁.

Tyvärr kommer det inte att inträffa. Så vi får vänja oss vid att några fryntliga gamla kontorister kampar utanför en lång tid framöver, för så länge inte andras pengar tar slut, är det bara att fortsätta och fortsätta lär de göra. Det är ju siner om sist de fackligt anstäldas jobb som står på spel.
Japp, ledningen offrar fotfolket som lyder sin överste kamrat blint! I potten för de strejkande anställda ligger….. INGET!

• Gilla
Intet
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Ditt resonemang påminner mig om när jag umgicks med ungkommunister.
Tämligen konstig association, tycker jag nog. Varför är djacs resonemang jämförbart med ungkommunisternas?
Intet Intet skrev:
Samma gäller Ukrainakriget. Har inte träffat någon som vill att vi skall sända mer pengar och vapen dit för att förlänga lidandet.
Att låta Ryssland vinna kriget vore att öka lidandet mångfaldigt. Kliv ur din bubbla.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
L lbgu skrev:
Varför får detta mig att tänka på ordet "foliehatt"?
Varför tror folk att kinesiska prylar som är uppkopplade spionerar på oss, men inga andra?

Är det ingen som kommer ihåg skandalen med Sony BMGs "kopieringsskydd" som installerade programvara på kundens dator? Programvara som "phoned home" med rapporter om kundens vanor?

Ni som är yngre än cirka 25 år är ursäktade i så fall. Det här hände för 20 år sen.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Intet Intet skrev:
Själv är jag ointresserad av hans politiska åskådning. Det är betydelselöst vad karl tycker. Hans resultat är desto viktigare.
Man kan ju lätt se att Putin och Stalin och Hitler levererade ordentligt fina resultat i början, i flera år.
Men OK, det är väl betydelselöst vad ens åsikter är.

Nu kände jag dock att jag stöp på Goodwins lag, shit. :)

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
RoTe RoTe skrev:
Ja går man full jävla woke i något årtionde så kommer pendeln svänga över obehagligt jävla långt och detta är vad vi ser nu. Vanligt folk förstår inte längre världen dom lever i och då kommer 30-talet igen. Jag har försökt sagt i över 20 år att "vänstern" ska sluta leka valarbetare för SD men dom vägrar, totalt vägrar.
Jag brukar mycket mycket sällan hålla med dig i dina politiska ställningstaganden.
Men ärligt talat, de här tre meningarna var inte dumma, dessa ska jag inte glömma, utan istället kontemplera över lite. 👍

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Varför tror folk att kinesiska prylar som är uppkopplade spionerar på oss, men inga andra?
Är det verkligen någon som tror att bara kineser spionerar? De flesta vet väl att t.ex. både Google och Facebook spionerar på sina användare. I princip alla som har möjlighet spionerar skulle jag säga.

• Gilla
Crank och 3 till
  • Laddar…
P
C Crank skrev:
Dom ikke valda EU topparna […]
Vilka är de? Hur skiljer de sig från motsvarande toppar i svensk politik?

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du har inte träffat tillräckligt många uppenbarligen.
Blåögt att tro att lidandet skulle upphöra bara för att Sverige skulle sluta sända pengar och vapen. Det skulle inte ens upphöra om Ukraina gick med på fred helt och hållet på Rysslands villkor.
Jo man har med säkerhet uppnått grönsen för mänskligt lidande.😢

Sen med alla fredsförhandlingar utan någon "segrare" så blir det då kompromisser.

Jag sätter en guldpeng på att Ukraina får offra Krim samt Donetsk och Trumpen är ju pågång.

Mikael_L
Intet Intet skrev:
Samma gäller Ukrainakriget. Har inte träffat någon som vill att vi skall sända mer pengar och vapen dit för att förlänga lidandet.
Kan inte du och jag träffas? snälla?
Då kan du få träffa en som vill att vi sänder precis allt vi har till Ukraina, allt för att mina barn inte ska behöva utkämpa Ukrainas krig i framtiden.
Ärligt talat skulle jag kanske t.o.m varit där och krigat på Ukrainas sida ifall jag varit 20-25 år yngre och lika mycket vigare och med bättre kondition.

Jag har förövrigt skänkt ca 3000 kr till stöd för Ukraina under förra året, till organisationer som finns uppräknade här:
https://cornucopia.se/2022/08/organisationer-och-projekt-for-att-stodja-ukraina/
Skulle alla vuxna förvärvsarbetande Svenskar gjort samma, så skulle det alltså blivit ca 15 miljarder.

Och förutom detta har jag bytt tjänster mot stöd till Ukraina för kanske ca lika mycket.

Så kom igen nu, var inte så snål, du har råd att vara med och skydda Europa och Sverige, även om du nu inte tycker att Ukrainarna är något att bry sig om.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
gunric och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.