702 613 läst ·
14 155 svar
703k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja, Kristersson tycket inte så bra om att det fanns folk som brände koraner under den tid Sverige försökte bli medlem i NATO, men det tror jag inte berodde så mycket på att han är blå. Det hör nog till statsministerrollen att uttrycka irritation över sådant. Förmodligen hade en röd statsminister låtit lika irriterad i det läget.L lat skrev:
Starta en ny tråd i vilken du kan ge ditt svar.L L A Axelsson skrev:Du ställer frågor som inte hör till ämnet för tråden. Skulle jag återigen ge min syn på kriget mellan Ryssland och Ukraina i en tråd som handlar om Tesla och kollektivavtal så skulle det leda till flera hundra inlägg som inte har med trådens ämne att göra och det skulle i sin tur leda till att tråden stängs. Kan det vara det du är ute efter.
Att låta Ryssland vinna kriget (genom vi i den fria världen slutar stödja Ukraina) vore verkligen att förlänga lidandet för hela det Ukrainska folket.O och en till skrev:
Kanske. Men de sade båda att 5 år var det då. Egentligen var det nog bara 4 och ett halvt eftersom det var väldigt mycket kristendomskunskap. Båda var bondsöner, så möjligen ansågs de inte behöva mer i det Socialdemokratiska Sverige.P pmd skrev:
Försökte förgäves att koppla ihop Svenska bondsöners skolgång med Teslastrejken, men det gick inte så bra😁.
Redigerat:
Delvis myt, gallimatias och historia som du skriver om. Först kan vi såga dina teorier "hur skulle det se ut om..."L lbgu skrev:Ingen som anser det stötande att ett politiskt parti (SAP) sett till att en organisation de haft/har starka band till får ta över saker som annars hade skötts av staten (Lagar inom arbetsområdet).
Tänk om detta hade skett inom andra områden.
Någon centerförening sköta lagstiftning inom jordbruksområdet.
Moderatförening får sköta en del skattefrågor.
SD-förening får sköta invandringsfrågor.
Hade det varit OK? Eller är det något speciellt skäl att det är ok att låta en organisation med stark koppling till ett politiskt parti sköta lagstiftning inom just arbetsområdet.
Idag i tex kommuner och Regioner sköts skattefrågor av politiker. De bestämmer till och med skattenivån. Men politiker sköter om mer än så. Läs på!
Om du lugnar dig och låter tiden vänta in kommer det att försvinna inom arbetsområdet. Så blir det som du vill. Och jag vill.
Numera ger 5 av 14 LO förbund partibidrag. Utvecklingen har går fort. 2017 gav 8 av förbunden pengar till S. Tex. Kommunal, Pappers och Elektrikerna betalar inte.
Nedan siffror kanske inte stämmer exakt, men ungefär. Kolla själv om du vill ha exakta.
Nu är det totalt nere på 3 miljoner från förbunden. Har minskat mkt år efter år
Landsorganisationen betalar 8 milj, förr betalade de mkt mkt mer.
Partistödet är på 41 milj. Och totala intäkterna är 330 milj. Bara några få procent kommer från LO.
Ovan är enligt mig mkt lite pengar från LO i det stora hela och det kommer på sikt att försvinna. Utvecklingen är åt rätt håll.
Ja regionerna är tveksamma men nu ska vi inte vara kategoriska, politiker som är duktiga på att värdera insamlingen och fördelningen av medel, samtidigt som de har integritet, insikt om sina kunskapsbrister, respekt för vetenskap och en förmåga att lyssna, läsa och ta till sig information är guld värda.P pmd skrev:
Det finns inte en enda sådan i Region Skånes styre tyvärr, så kanske har du rätt.