Status
Inte öppen för fler kommentarer.
pacman42 pacman42 skrev:
Det går alldeles utmärkt, jag har ett flertal patent som handlar om olika former av mjukvaruinteraktioner mellan moduler och enheter i nätverken.
Så du är en ahole med andra ord :)
Det är som att jag skulle ta patent på vårt UDP protokoll i vårt multiplayer spel

Kanske borde ta patent på ballistik simuleringen?

Man är ju bara dum i huvudet om man inte kör samma "fulspel" som konkurenter gör så länge man håller sig inom lagar.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så du är en ahole med andra ord :)
Det är som att jag skulle ta patent på vårt UDP protokoll i vårt multiplayer spel
Nej, det är som att du skulle ta patent på det unika sätt som ni har interaktioner mellan olika entiteter ovanpå UDP.

Notera att de flesta patent bara används för att förhandla rättigheter till andras patent, dvs man är tvungen att ha patent för att kunna interagera på den internationella marknaden, eller så kan man glömma att vara med där.

Jag jobbar med mjukvara vilket det inte går och ta patent på så slipper sådan skit.

Edit: förutom i USA då, slide to unlock och all skit patenttrollet apple tagit patent på
Vem 17 var det som patenterade programmet "Envy" ?

Beskrivningen/ansökan skulle idag ganska så lätt kunna genereras av chatGPT dvs den var full av floskler.
I varje fall, patentet blev godkänt.

I stort sett är patenttexten så pass generellt så att man om kan avlöna en armé av bra jurister skulle kunna skicka in klagomål mot varenda jäkla mjukvarupatent OCH egenutvecklade administrativa system....

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
S skaraborgsfakir skrev:
Vem 17 var det som patenterade programmet "Envy" ?

Beskrivningen/ansökan skulle idag ganska så lätt kunna genereras av chatGPT dvs den var full av floskler.
I varje fall, patentet blev godkänt.

I stort sett är patenttexten så pass generellt så att man om kan avlöna en armé av bra jurister skulle kunna skicka in klagomål mot varenda jäkla mjukvarupatent OCH egenutvecklade administrativa system....
Ett generellt patent hanteras enklast genom att man (på delar av lösningen som man behöver använda sig av) skriver ett mer specifikt patent. Case closed.

pacman42 pacman42 skrev:
Ett generellt patent hanteras enklast genom att man (på delar av lösningen som man behöver använda sig av) skriver ett mer specifikt patent. Case closed.
Tror inte det här var tanken med patent när det begav sig

Tror inte det här var tanken med patent när det begav sig
Nej, men det är så det fungerar i verkligheten.

F
Jag jobbar med mjukvara vilket det inte går och ta patent på så slipper sådan skit.

Edit: förutom i USA då, slide to unlock och all skit patenttrollet apple tagit patent på
Som sagt, det är stor skillnad på patent i Europa och USA.

Vad har Patent med Tesla och kollektivavtal att göra?

• Gilla
och en till
  • Laddar…
F
Maxwells demon TotalControl skrev:
Nej jag har ingen koll hur allt med facken fungerar. Men sist jag hade koll så förstod jag att fackavgiften baseras på procentandel på grundlön? Så klart "facket" vinner på att få upp lönerna om det är så men har ingen vinning på att få andra ersättningar som inte påverkar grundlönen?

Hur menar du att man skulle kunna mygla med patent? Då behöver man en mullvad på PRV.

Hur ställer du dig till skattefria traktamenten?
Akademikerförbund har ofta fast avgift, vet inte hur det är hos arbetarförbundet. Sen kan man tycka vad fan man vill om facket men om man tror att affärsidén är att höja lönerna för att få in mer avgifter så är du mer än lovligt dum.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Vad har Patent med Tesla och kollektivavtal att göra?
Att facket vill ha patent på allt som har med kontakt med arbetsgivare att göra?
Inklusive allt annat också, politik t.ex.

F fsn skrev:
Sen kan man tycka vad fan man vill om facket men om man tror att affärsidén är att höja lönerna för att få in mer avgifter så är du mer än lovligt dum.
Om du slutar att tro så mycket och inte fokusera så mycket på ditt komplex så kan nog även du förstå vad folk menar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.