717 096 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Sjukvården har stora problem när mycket pengar går till flaschiga byggnader istället för löner till de anställdaS Styrman_jansson skrev:
Okej, jag förtydligar på din nivå:P Putte 9497 skrev:
Nu vet jag inte var du är listad men att din granngrannkommun Kumla inte har några tider på vårdcentralen kan inte gått dig förbi om du läser nyheter.
Om du nu bor i Åsbro förstås.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 678 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 678 inlägg
Att Tesla inte vill skriva kollektivavtal är säkerligen mest en ideologisk fråga. Men enligt dig, exakt på vilket sätt skulle ett svenskt kollektivavtal vara sämre för Tesla på något sätt? Jag förutsätter då att det uppenbara argumentet, att alla fackliga hyenor vaknar i all länder för att dom viker sig i Sverige inte tas med.AndersMalmgren skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 678 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 678 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 237 inlägg
Nja det är väl mer för de anställda det inte är braF fsn skrev:Att Tesla inte vill skriva kollektivavtal är säkerligen mest en ideologisk fråga. Men enligt dig, exakt på vilket sätt skulle ett svenskt kollektivavtal vara sämre för Tesla på något sätt? Jag förutsätter då att det uppenbara argumentet, att alla fackliga hyenor vaknar i all länder för att dom viker sig i Sverige inte tas med.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 678 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 678 inlägg
Det beror väl på…. För de dynamiska, självgående som kan ta för sig och visar att dom har ambitioner och vill nån stans så är det såklart skit men är du trött och behöver konstant snitslad bana så är nog kollektivavtal att föredra.… Eller det var så för 15år sen, jag tror eventuellt att det finns möjlighet för individuell lönesättning hos blåkragarna nu med, precis som det finns enligt kollektivavtalen hos Unionen och akademikerförbunden.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 237 inlägg
Fast som vi sagt sättet det ju käppar i hjulet för inviduella löner och därför tenderar anslutna bolag att gå mer mot mitten än på icke anslutna bolagF fsn skrev:Det beror väl på…. För de dynamiska, självgående som kan ta för sig och visar att dom har ambitioner och vill nån stans så är det såklart skit men är du trött och behöver konstant snitslad bana så är nog kollektivavtal att föredra.… Eller det var så för 15år sen, jag tror eventuellt att det finns möjlighet för individuell lönesättning hos blåkragarna nu med, precis som det finns enligt kollektivavtalen hos Unionen och akademikerförbunden.
Redigerat: