Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P Putte 9497 skrev:
Jag har aldrig haft problem med det
Nu vet jag inte var du är listad men att din grannkommun Kumla inte har några tider på vårdcentralen kan inte gått dig förbi om du läser nyheter.
Om du nu bor i Åsbro förstås.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Den store ledaren är väl allmänt generös. Högre lön plus bonus, utan k-avtal! Halleluja!

[länk]

[länk]
Ok, får se om han gör det i Sverige med
 
S Styrman_jansson skrev:
Det är väl fritt fram att kräva vad som helst av vem som helst i de flesta demokratiska länder?
Visst, men de har ju inget avtal med varandra
 
S Styrman_jansson skrev:
Då är du lyckligt lottad. Jag har blivit runtslussad i vår offentliga vård för ett trilskandes knä i snart 15år nu... Trots att jag skattat friskt men motvilligt under betydligt längre tid.
Sjukvården har stora problem när mycket pengar går till flaschiga byggnader istället för löner till de anställda
 
Lill72 Lill72 skrev:
Nu vet jag inte var du är listad men att din grannkommun Kumla inte har några tider på vårdcentralen kan inte gått dig förbi om du läser nyheter.
Om du nu bor i Åsbro förstås.
Nu har du missat geografin i skolan. Kumla är inte grannkommun men däremot Hallsberg 😉
 
P Putte 9497 skrev:
Nu har du missat geografin i skolan. Kumla är inte grannkommun men däremot Hallsberg 😉
Okej, jag förtydligar på din nivå:
Nu vet jag inte var du är listad men att din granngrannkommun Kumla inte har några tider på vårdcentralen kan inte gått dig förbi om du läser nyheter.
Om du nu bor i Åsbro förstås.
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad pratar du om. Jag menar att tesla slipper ansluta sig. Det är den ljusa sidan
Att Tesla inte vill skriva kollektivavtal är säkerligen mest en ideologisk fråga. Men enligt dig, exakt på vilket sätt skulle ett svenskt kollektivavtal vara sämre för Tesla på något sätt? Jag förutsätter då att det uppenbara argumentet, att alla fackliga hyenor vaknar i all länder för att dom viker sig i Sverige inte tas med.
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
F
Maxwells demon TotalControl skrev:
@AndersMalmgren Glöm inte skatt på engångsbelopp. Lika sinnesjuk den.
Jag vet inte hur du kom fram till att det skulle vara högre skatt på engångsbelopp?
 
F
P Peter787 skrev:
Ja och vad ska alla fackbossar göra då när de blir överflödiga?
Vi har redan en massa lagar som reglerar arbetslivet, både egna svenska och från EU.
Satsa på en professionell alkiskarriär kanske? Finns det nån ombudsman på Metall som dragit ett nyktert andetag de senaste 20 åren?
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
F fsn skrev:
Att Tesla inte vill skriva kollektivavtal är säkerligen mest en ideologisk fråga. Men enligt dig, exakt på vilket sätt skulle ett svenskt kollektivavtal vara sämre för Tesla på något sätt? Jag förutsätter då att det uppenbara argumentet, att alla fackliga hyenor vaknar i all länder för att dom viker sig i Sverige inte tas med.
Nja det är väl mer för de anställda det inte är bra
 
  • Haha
  • Arg
linneac och 1 till
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nja det är väl mer för de anställda det inte är bra
Det beror väl på…. För de dynamiska, självgående som kan ta för sig och visar att dom har ambitioner och vill nån stans så är det såklart skit men är du trött och behöver konstant snitslad bana så är nog kollektivavtal att föredra.… Eller det var så för 15år sen, jag tror eventuellt att det finns möjlighet för individuell lönesättning hos blåkragarna nu med, precis som det finns enligt kollektivavtalen hos Unionen och akademikerförbunden.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det beror väl på…. För de dynamiska, självgående som kan ta för sig och visar att dom har ambitioner och vill nån stans så är det såklart skit men är du trött och behöver konstant snitslad bana så är nog kollektivavtal att föredra.… Eller det var så för 15år sen, jag tror eventuellt att det finns möjlighet för individuell lönesättning hos blåkragarna nu med, precis som det finns enligt kollektivavtalen hos Unionen och akademikerförbunden.
Fast som vi sagt sättet det ju käppar i hjulet för inviduella löner och därför tenderar anslutna bolag att gå mer mot mitten än på icke anslutna bolag
 
Redigerat:
  • Gilla
erland79
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nja det är väl mer för de anställda det inte är bra
Du är så söt när du inte har någon koll. Det måste vara vanan.
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 1 till
  • Laddar…
F
kashieda kashieda skrev:
Du är så söt när du inte har någon koll. Det måste vara vanan.
Vad är det han inte har koll på?
 
F fsn skrev:
Vad är det han inte har koll på?
Potatis. 😂
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Putte 9497 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.