716 782 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Teslas arbetsvillkor har knappast relevans i forumet Byggahus! En moderator borde redan ha avslutat och tagit bort dettaP Putte 9497 skrev:
Detta är för att skydda arbetstagarna.S Styrman_jansson skrev:
Varför har Tesla avtal med IG Metall i Tyskland men inte i Sverige?
Att hitta andra vägar kommer bara kosta Tesla mer pengar
Om jag får flika in så anser jag att jag kunde tolerera ett av världens högsta skattetryck om samhället fungerade perfekt. Men idag när man inte ens kan boka en jäkla tid på vårdcentralen utan det är enklare att vinna på lotto liksom...P Putte 9497 skrev:
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Man kan väl ta Teslorna på biltransport över Öresundsbron till Sverige och slippa hamnarna, blir lite dyrare men kunderna får sina bilar och IF Maffia, förlåt, Metall får väl ställa sina torpeder vid bron och försöka stoppa dem, blir intressant med ännu fler dårar som ska klistra fast sig på vägarna.
Fram med mobilkameror och popcorn!
Anders skatteplanering har än mindre relevans... Det är politik som väl inte är tanken ska diskuteras här, även om det sker hela tiden, jag förstår det är svårt för moderatorerna att hantera detta...B Bengt Numelin skrev:
Teslas kollektivavtal tycker jag faktiskt med lite god vilja kan platsa här.
Eller annars kommer tullverket stoppa införseln😂mikethebik skrev:
Man kan väl ta Teslorna på biltransport över Öresundsbron till Sverige och slippa hamnarna, blir lite dyrare men kunderna får sina bilar och IF Maffia, förlåt, Metall får väl ställa sina torpeder vid bron och försöka stoppa dem, blir intressant med ännu fler dårar som ska klistra fast sig på vägarna.
Den store ledaren är väl allmänt generös. Högre lön plus bonus, utan k-avtal! Halleluja!P Putte 9497 skrev:
https://omni.se/tesla-hojer-tyska-loner-pressas-av-facken/a/P4lOoe
https://www.motormagasinet.se/article/view/1061839/tysk_huvudvark_kan_vanta_for_tesla