Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P Putte 9497 skrev:
Alla Tesla ägare här på forumet som har bokat verkstadstid hos Tesla. Boka om och ta bussen fram tills dess att Tesla tagit sitt ansvar och tecknat kollektivavtal för sina anställda.
Teslas arbetsvillkor har knappast relevans i forumet Byggahus! En moderator borde redan ha avslutat och tagit bort detta
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Det verkar som Tesla kommer ta in bilar i Sverige på annat sätt;
[länk]

Jag håller tummarna för att härskarteknikerna/maffiafasonerna från facket inte kommer vinna över friheten att ingå avtal med de villkor och parter man själv väljer.
Detta är för att skydda arbetstagarna.
Varför har Tesla avtal med IG Metall i Tyskland men inte i Sverige?

Att hitta andra vägar kommer bara kosta Tesla mer pengar
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fyfan vad nice. Ljuset kanske övervinner mörkret trots allt!
Du menar tvärtom
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 2 till
  • Laddar…
RoTe
P Putte 9497 skrev:
Vad är ett lagom skattetryck enligt dig då?
Om jag får flika in så anser jag att jag kunde tolerera ett av världens högsta skattetryck om samhället fungerade perfekt. Men idag när man inte ens kan boka en jäkla tid på vårdcentralen utan det är enklare att vinna på lotto liksom...
 
  • Gilla
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
B Bengt Numelin skrev:
Teslas arbetsvillkor har knappast relevans i forumet Byggahus! En moderator borde redan ha avslutat och tagit bort detta
Inte?
Kanske finns människor anställda på Tesla som är med i BH
 
P Putte 9497 skrev:
Varför har Tesla avtal med IG Metall i Tyskland men inte i Sverige?
Det har de inte. De har inte kollektivavtal med något fack i något land.
 
P Putte 9497 skrev:
Att hitta andra vägar kommer bara kosta Tesla mer pengar
Ibland får det kosta att stå upp för friheten att samarbete med den man själv väljer och på villkor man själv väljer.
 
  • Gilla
cbrolin och 2 till
  • Laddar…
Man kan väl ta Teslorna på biltransport över Öresundsbron till Sverige och slippa hamnarna, blir lite dyrare men kunderna får sina bilar och IF Maffia, förlåt, Metall får väl ställa sina torpeder vid bron och försöka stoppa dem, blir intressant med ännu fler dårar som ska klistra fast sig på vägarna.
Fram med mobilkameror och popcorn!
 
  • Gilla
Rabbithole och 4 till
  • Laddar…
J
B Bengt Numelin skrev:
Teslas arbetsvillkor har knappast relevans i forumet Byggahus! En moderator borde redan ha avslutat och tagit bort detta
Anders skatteplanering har än mindre relevans... Det är politik som väl inte är tanken ska diskuteras här, även om det sker hela tiden, jag förstår det är svårt för moderatorerna att hantera detta...

Teslas kollektivavtal tycker jag faktiskt med lite god vilja kan platsa här.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Om jag får flika in så anser jag att jag kunde tolerera ett av världens högsta skattetryck om samhället fungerade perfekt. Men idag när man inte ens kan boka en jäkla tid på vårdcentralen utan det är enklare att vinna på lotto liksom...
Jag har aldrig haft problem med det
 
S Styrman_jansson skrev:
Det har de inte. De har inte kollektivavtal med något fack i något land.
Varför kräver då IG Metall i Tyskland att Tesla ska höja lönerna?
 
mikethebik mikethebik skrev:
Man kan väl ta Teslorna på biltransport över Öresundsbron till Sverige och slippa hamnarna, blir lite dyrare men kunderna får sina bilar och IF Maffia, förlåt, Metall får väl ställa sina torpeder vid bron och försöka stoppa dem, blir intressant med ännu fler dårar som ska klistra fast sig på vägarna.
Fram med mobilkameror och popcorn!
Eller annars kommer tullverket stoppa införseln😂
 
  • Haha
JohanLun
  • Laddar…
  • Gilla
Putte 9497 och 1 till
  • Laddar…
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Den store ledaren är väl allmänt generös. Högre lön plus bonus, utan k-avtal! Halleluja!

[länk]

[länk]
Vad nu dennas ord kan vara värt, nästa minut kan nog alla anställda bussas via Ryssland till fronten, hade nog hållit mina förväntningar låga.
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Vad nu dennas ord kan vara värt, nästa minut kan nog alla anställda bussas via Ryssland till fronten, hade nog hållit mina förväntningar låga.
Haha, var glad i onödan kamrat!
 
  • Haha
djac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.