Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P Putte 9497 skrev:
Varför kräver då IG Metall i Tyskland att Tesla ska höja lönerna?
Det är väl fritt fram att kräva vad som helst av vem som helst i de flesta demokratiska länder?
 
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Bättre att ta bort skatten på ersättningen.
Jo jag menar med dagens model :D
 
RoTe
P Putte 9497 skrev:
Jag har aldrig haft problem med det
Ja men dåså, Sverige är perfekt, case closed.
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Jag har aldrig haft problem med det
Då är du lyckligt lottad. Jag har blivit runtslussad i vår offentliga vård för ett trilskandes knä i snart 15år nu... Trots att jag skattat friskt men motvilligt under betydligt längre tid.
 
  • Ledsen
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
D
RoTe RoTe skrev:
Ja men dåså, Sverige är perfekt, case closed.
Oj vilken bitter ton, ingenting är perfekt, vare sig Sverige eller något i Sverige, men Sverige abonnerar på platsen som världens bästa land och ligger alltid högt i kringliggande rankingar, så bäst men inte perfekt är väl sammanfattningen.
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 6 till
  • Laddar…
D
S Styrman_jansson skrev:
Då är du lyckligt lottad. Jag har blivit runtslussad i vår offentliga vård för ett trilskandes knä i snart 15år nu... Trots att jag skattat friskt men motvilligt under betydligt längre tid.
Ja, vårdfrågan är ju en svår fråga, för samtidigt som vi toppar de flesta mätbara indikatorer för vård, så är det rätt många som upplever att de inte får bra hjälp med mer vardagliga besvär. De flesta kan man rakt av säga har fel, många gånger misslyckas man nog i kommunikationen med patienterna och en del av fallen är rent för jävliga, men man borde adressera frågan för det skapar onödigt lidande och tar mycket energi.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Det är väl fritt fram att kräva vad som helst av vem som helst i de flesta demokratiska länder?
Det här hade väl kanske varit en rimligare åtgärd från if metall i Sverige, dvs om det är något man tycker är bristfälligt så ta strid för det och strejka i så fall om tex lön eller villkor. Nu är det nån form av allt eller inget fasoner. Kollektivavtalen kom ju till för att slippa strejker över enstaka frågor….

Det är ju tex inte på något sett fastslaget vad det som är sämre enligt nuvarande villkor mer än lösa rykten från if metall att arbetarna hotas osv.
 
  • Gilla
Rabbithole och 3 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Om jag får flika in så anser jag att jag kunde tolerera ett av världens högsta skattetryck om samhället fungerade perfekt. Men idag när man inte ens kan boka en jäkla tid på vårdcentralen utan det är enklare att vinna på lotto liksom...
Visst är det synd att vissa som kan då slösar bort sin talang på annat?

Vissa vet ju precis vad som borde göras och skriver gärna om det här, men det verkar inte vara så många av dem som vågar byta bransch och faktiskt fixa problemet.
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
RoTe
D djac skrev:
Oj vilken bitter ton, ingenting är perfekt, vare sig Sverige eller något i Sverige, men Sverige abonnerar på platsen som världens bästa land och ligger alltid högt i kringliggande rankingar, så bäst men inte perfekt är väl sammanfattningen.
Ja vi är i princip världsbäst på narkotikadödlighet, våldtäkter, sprängningar osv. Micket pra!
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
RoTe
kashieda kashieda skrev:
Visst är det synd att vissa som kan då slösar bort sin talang på annat?

Vissa vet ju precis vad som borde göras och skriver gärna om det här, men det verkar inte vara så många av dem som vågar byta bransch och faktiskt fixa problemet.
Underbart att det provocerar er så när jag kritiserar landet.
 
D
RoTe RoTe skrev:
Ja vi är i princip världsbäst på narkotikadödlighet, våldtäkter, sprängningar osv. Micket pra!
Om du kliver ur ekokammaren så hör du mer än dig själv.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
linneac och 3 till
  • Laddar…
RoTe
D djac skrev:
Om du kliver ur ekokammaren så hör du mer än dig själv.
Sköt ditt så sköter jag mitt
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
D
RoTe RoTe skrev:
Underbart att det provocerar er så när jag kritiserar landet.
Jag tror du missförstår även det, det provocerar verkligen inte men jag tycker synd om dig om det du ger uttryck för reflekterar din kunskapsnivå, det låter som du baserar dina åsikter på löst sladder, som du dessutom inte riktigt hörde.
 
  • Gilla
  • Älska
linneac och 3 till
  • Laddar…
RoTe
D djac skrev:
Jag tror du missförstår även det, det provocerar verkligen inte men jag tycker synd om dig om det du ger uttryck för reflekterar din kunskapsnivå, det låter som du baserar dina åsikter på löst sladder, som du dessutom inte riktigt hörde.
Vad är "sladder"?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.