716 973 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 220 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Ja, vårdfrågan är ju en svår fråga, för samtidigt som vi toppar de flesta mätbara indikatorer för vård, så är det rätt många som upplever att de inte får bra hjälp med mer vardagliga besvär. De flesta kan man rakt av säga har fel, många gånger misslyckas man nog i kommunikationen med patienterna och en del av fallen är rent för jävliga, men man borde adressera frågan för det skapar onödigt lidande och tar mycket energi.S Styrman_jansson skrev:
Det här hade väl kanske varit en rimligare åtgärd från if metall i Sverige, dvs om det är något man tycker är bristfälligt så ta strid för det och strejka i så fall om tex lön eller villkor. Nu är det nån form av allt eller inget fasoner. Kollektivavtalen kom ju till för att slippa strejker över enstaka frågor….S Styrman_jansson skrev:
Det är ju tex inte på något sett fastslaget vad det som är sämre enligt nuvarande villkor mer än lösa rykten från if metall att arbetarna hotas osv.
Visst är det synd att vissa som kan då slösar bort sin talang på annat?RoTe skrev:
Vissa vet ju precis vad som borde göras och skriver gärna om det här, men det verkar inte vara så många av dem som vågar byta bransch och faktiskt fixa problemet.
Ja vi är i princip världsbäst på narkotikadödlighet, våldtäkter, sprängningar osv. Micket pra!D djac skrev:
Underbart att det provocerar er så när jag kritiserar landet.kashieda skrev:
Jag tror du missförstår även det, det provocerar verkligen inte men jag tycker synd om dig om det du ger uttryck för reflekterar din kunskapsnivå, det låter som du baserar dina åsikter på löst sladder, som du dessutom inte riktigt hörde.RoTe skrev:
LMGTFY: https://www.synonymer.se/sv-syn/sladderRoTe skrev: