Status
Inte öppen för fler kommentarer.
S
  • Gilla
Mats-S och 2 till
  • Laddar…
S
Känns som mässarrangören kunde ha räknat ut det där på förhand. 😂
 
  • Haha
richardtenggren
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Känns som mässarrangören kunde ha räknat ut det där på förhand. 😂
Känns nästan som de räknat med detta , för att få publicitet, då de placerar en fack monter bredvid Teslas
 
  • Gilla
och en till
  • Laddar…
Ungefär lika smart som att släppa lös två kamphundar och undra varför de slåss…
 
Mikael_L
Ojoj, nu börjar jag nästan ångra att jag inte åkte på mässan i år ... :)

Fast när det stod "storbråk", så tänkte jag först knytnävar i luften, rulla runt i brottningsmatch osv.
Nu verkar det ha gått så lugnt till att troligen märkte de flesta ingenting... ;)
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Känns som mässarrangören kunde ha räknat ut det där på förhand. 😂
Det var nog avsiktligt. Stor uppmärksamhet alldeles gratis för en mässa ingen hört talas om. Förän nu😄😛
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Mats-S
Till avdelningen för värdelöst vetande:

Om 10 dagar (28/10) fyller den här tråden 1 år 🥳
ca 11.000 inlägg ger typ 30 inlägg om dagen, hoppas att ni läser dem innan ni svarar på tråden. 😎
 
  • Haha
  • Älska
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Till avdelningen för värdelöst vetande:

Om 10 dagar (28/10) fyller den här tråden 1 år 🥳
ca 11.000 inlägg ger typ 30 inlägg om dagen, hoppas att ni läser dem innan ni svarar på tråden. 😎
Givetvis, men jag känner inte att jag behöver läsa om den från början igen
 
  • Haha
Mats-S
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Och där fick Tesla vatten till som kvarn.
De flesta kollektivavtal är olagliga enl EU rätt till viss del.
[länk]
Eh, kan du föreställa dig teslaanställda få övertidsersättning innan de gjort 8h/dag eller 40h/vecka?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Och där fick Tesla vatten till som kvarn.
De flesta kollektivavtal är olagliga enl EU rätt till viss del.
[länk]
Mja..... Teslas och de andra kollektivavtalshatarnas kvarn handlar ju om att de vill få sänka lönerna under kollektivavtalsnivå. Meden EU i detta fall kräver att de skall betala mer än enligt kollektivavtalen.
 
Ni missar poängen.
Nu kan Tesla hävda att "kolla EU säger att kollektivavtalen inte gäller i dessa delar, varför ska vi då tvingas teckna kollektivavtal då det troligen finns andra delar som inte heller gäller och facken vägrar ändra på avtalen?"
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
D
M MrDizzy skrev:
Ni missar poängen.
Nu kan Tesla hävda att "kolla EU säger att kollektivavtalen inte gäller i dessa delar, varför ska vi då tvingas teckna kollektivavtal då det troligen finns andra delar som inte heller gäller och facken vägrar ändra på avtalen?"
Jag tror inte att Tesla bryr sig öht, de säger bara nej. Lokalt så kanske någon jurist ser det som positivt, om de nu har någon sådan som arbetar löpande. Men jag tror att detta är en väsentligt större sak för facket än för Tesla, de kommer undan det mesta, konsumenträtt, kollektivavtal osv och det ligger i sakens natur, alla vet att det blir oerhört jobbigt och långdraget oavsett, man väljer sina strider helt enkelt.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
D djac skrev:
Jag tror inte att Tesla bryr sig öht, de säger bara nej. Lokalt så kanske någon jurist ser det som positivt, om de nu har någon sådan som arbetar löpande. Men jag tror att detta är en väsentligt större sak för facket än för Tesla, de kommer undan det mesta, konsumenträtt, kollektivavtal osv och det ligger i sakens natur, alla vet att det blir oerhört jobbigt och långdraget oavsett, man väljer sina strider helt enkelt.
mjo så kan det förstås vara
 
Har Tesla några deltidsanställd? Det brukar ju mest vara det offentliga sin utnyttjar sina anställda på det sättet
 
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.