717 484 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Detta borde inte påverka konflikten med fackförbunden men om försäljning och renomé dyker kanske det gör det eller?
https://www.nyteknik.se/elbilar/var...undvik-tesla-manga-blir-nog-forvanade/4296433
https://www.nyteknik.se/elbilar/var...undvik-tesla-manga-blir-nog-forvanade/4296433
Jag tror inte att Tesla kommer att lida av det. Norwegian tycks inte lida av att ha tre ärenden på Råd & Röns svarta lista, t.ex.
Tesla vägrade att följa ett utslag i ARN redan 2022. Det handlade om att Tesla vägrade låta en kund ångra sitt köp enligt distansavtalslagen.
Det ärendet skulle tas upp i tingsrätten, men jag har inte försökt hitta om det blev så och hur det gick i så fall.
Tesla vägrade att följa ett utslag i ARN redan 2022. Det handlade om att Tesla vägrade låta en kund ångra sitt köp enligt distansavtalslagen.
Det ärendet skulle tas upp i tingsrätten, men jag har inte försökt hitta om det blev så och hur det gick i så fall.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 725 inlägg
Hoppas fler länder stoppar "the Dork MAGA"
Har folk slutat köpa äpple-produkter för att Apple vägrat laga eller låsa upp deras produkter? Nej, eller ja kanske några få...M MrDizzy skrev:
Men försäljningsmässigt är det ju lite kris så man borde väl satsa på goodwill?
Musk tänker nog på helt andra saker än den svenska Tesla konflikten... Val, teslacab och teslarobotar .
Fast Musk börjar nog onekligen bli ett sänke för Tesla, även om han varit det ett bra tag nu blir det ju värre och värre. Så kan ju tänkas sig att de börjat fundera på ett göra sig av med honom som VD, vilket om det skulle hända kanske långsiktigt skulle ha inverkan på konflikten här hemma i Sverige
Tesla pressar priserna. Nu tar Tesla bort ratt och pedaler när de lanserar Teslacab.
Skulle man vara ensam en fredagskväll kanske man kan bjuda hem några dansande teslarobotar?
1:12
Långa YT sevärd från 0:58
Skulle man vara ensam en fredagskväll kanske man kan bjuda hem några dansande teslarobotar?
1:12
Långa YT sevärd från 0:58
Medlem
· Korpilombolo
· 3 725 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 725 inlägg
