Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
Jag tror inte att Tesla kommer att lida av det. Norwegian tycks inte lida av att ha tre ärenden på Råd & Röns svarta lista, t.ex.

Tesla vägrade att följa ett utslag i ARN redan 2022. Det handlade om att Tesla vägrade låta en kund ångra sitt köp enligt distansavtalslagen.
Det ärendet skulle tas upp i tingsrätten, men jag har inte försökt hitta om det blev så och hur det gick i så fall.
 
Hoppas fler länder stoppar "the Dork MAGA"
 
  • Haha
Majgårdarna
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Detta borde inte påverka konflikten med fackförbunden men om försäljning och renomé dyker kanske det gör det eller?
[länk]
Har folk slutat köpa äpple-produkter för att Apple vägrat laga eller låsa upp deras produkter? Nej, eller ja kanske några få...
Men försäljningsmässigt är det ju lite kris så man borde väl satsa på goodwill?

Musk tänker nog på helt andra saker än den svenska Tesla konflikten... Val, teslacab och teslarobotar .
 
P
blackarrow blackarrow skrev:
Men försäljningsmässigt är det ju lite kris så man borde väl satsa på goodwill?
I Sverige är det väl inte direkt kris? Under första halvåret i år var Tesla Y Sverige mest sålda bil.
 
P
imported_Benno imported_Benno skrev:
Hoppas fler länder stoppar "the Dork MAGA"
Vilket land har stoppat honom? Vet inget land =)

Hoppas han pressar ner priserna rejält inom snar framtid så att konkurrenterna fattar att deras motsvarande bilar med sämre programvara inte är värda sitt pris. Exempel vw
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Hoppas fler länder stoppar "the Dork MAGA"
Vad fan är det? Googlade utan resultat.
 
JanneJanne123
imported_Benno imported_Benno skrev:
Hoppas fler länder stoppar "the Dork MAGA"
Igen, tråden handlar om kollektivavtal på Tesla, inte om Elon Musk.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Fast Musk börjar nog onekligen bli ett sänke för Tesla, även om han varit det ett bra tag nu blir det ju värre och värre. Så kan ju tänkas sig att de börjat fundera på ett göra sig av med honom som VD, vilket om det skulle hända kanske långsiktigt skulle ha inverkan på konflikten här hemma i Sverige
 
Tesla pressar priserna. Nu tar Tesla bort ratt och pedaler när de lanserar Teslacab.

Skulle man vara ensam en fredagskväll kanske man kan bjuda hem några dansande teslarobotar?
1:12
Långa YT sevärd från 0:58
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Igen, tråden handlar om kollektivavtal på Tesla, inte om Elon Musk.
Finns det någon skillnad? Han är ju inblandad i allra högsta grad.
 
  • Gilla
Bengt Numelin och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Igen, tråden handlar om kollektivavtal på Tesla, inte om Elon Musk.
Alla trådar på Byggahus tar lite sidospår , men en egen tråd om Tesla och Musk hade nog varit bra att skapa.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Finns det någon skillnad? Han är ju inblandad i allra högsta grad.
Jag tror inte att Mr Musk är speciellt insatt i den svenska konflikten eller i alla hundratals dotterbolag, tror du?
 
  • Gilla
och en till och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag tror inte att Mr Musk är speciellt insatt i den svenska konflikten eller i alla hundratals dotterbolag, tror du?
Det är han som gett order om att inte teckna kollektivavtal, så..
 
  • Gilla
lop3r och 2 till
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Det är han som gett order om att inte teckna kollektivavtal, så..
Det är ledningen/styrelsen och majoriteten av aktieägarna som står bakom detta. Du kan få tro att Musk är inblandad i allt som sker i Sverige, varsågod! Allt som står i pravdan är sant.
 
  • Gilla
Conqvist och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.